دبیر انجمن مدیریت کیفیت ایران گفت:

هزینه تمام شده پراید ۳میلیون و ۷۰۰هزارتومان است!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،دبیر انجمن مدیریت کیفیت ایران با انقاد از مدیریت حاکم بر صنعت خودرو کشور که با بهانه حمایت از صنعت هزینه های زیادی را بر مردم تولید می کند، هزینه تمام شده پراید را تنها ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،دبیر انجمن مدیریت کیفیت ایران با انقاد از مدیریت حاکم بر صنعت خودرو کشور که با بهانه حمایت از صنعت هزینه های زیادی را بر مردم تولید می کند، هزینه تمام شده پراید را تنها ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان دانست.

pride1

به ندرت می توان کسی را در ایران یافت که از وضعیت خودرو رضایت داشته باشد. انحصار طولانی مدت در تولید خودروهای بی کیفیت داخلی که بسیاری از آنها تنها در ایران تولید شده و با قیمت های گزاف به فروش می رسند رفاه مصرف کننده را به سود عده ای اندک نابود کرده است.

بهانه اشتغال زایی ۵۰۰ هزار نفری شاغلان بخش خودرو که آمارها نشان می دهد کمتر از ۴۰ هزار نفر در بخش تولید خودرو فعالیت می کنند باعث شده است تا عده ای در مقام توجیه تولید خودرو با وضعیت کنونی بر بیایند.

نیازی به توضیح نیست که آمار ۵۰۰ هزار نفری به خدمات خودرو مانند تعویض روغن، پنچرگیری، تعمیرات و … مربوط می شود که چه خودروی داخلی در بازار باشد و چه خودروی وارداتی باکیفی تغییر نمی کند.

سید سعید امامی دبیر انجمن مدیریت کیفیت ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی سخن گفت، خودروسازان داخلی در برابر انحصاری که دارند خدمات ارائه نکرده و عملا جاده بین مصرف کننده و تولیدکننده در صنعت خودرو جاده ای یک طرفه است. آنها در حالی از خدمات پس از فروش می گویند که اگر خودروی تحویلی به خریدار نقصی داشته باشد، به جای تحویل خودروی جدید که در قانون بدان تصریح شده و یا حداقل رفع عیب سریع و بدون هزینه، با صرف زمان زیاد و بهانه های مختلف در مقابل اخذ هزینه از مشتری رفع عیب می کنند که به ندرت رضایت مشتری را به دنبال دارد.

امامی افزود: هزینه تمام شده خودرو در ایران به دلیل سومدیریت و انحصاری عمل کردن به شدت بالا بوده و هر بار به بهانه حمایت از صنعت هزینه های زیادی را بر مشتریان تحمیل می کنند بدون آنکه از خود بپرسند پس چه کسی از مصرف کننده حمایت می کند. ظاهرا وظیفه وزارت صنعت تنها حمایت از تولیدکننده های خودرو است.

امامی تاکید کرد: برآوردهای دقیق کارشناسی نشان می دهد که در صورت مدیریت صحیح و ابتدایی که نیاز به برنامه ریزی حتی میان مدت نیز ندارد در خط تولید؛ ۳ میلیون در هزینه تمام شده خودروی پراید صرفه جویی فوری اتفاق می افتاد که اگر هزینه های ناشی از ریخت و پاش و یا عوارض بی ربط از آن کسر شود هزینه تمام شده پراید نه حدود ۲۰ میلیون تومان که تنها ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خواهد بود.

صبحانه/

 

Share