مدیر امور آب و فاضلاب رشت خبر داد؛

نصب ۲۳۰ فقره انشعاب فاضلاب در مناطق چهارگانه رشت | اصلاح و توسعه شبکه فاضلاب

مدیر امور آب و فاضلاب رشت از تعویض و نصب ۱۲۷ باب دریچه بهداشتی فاضلاب سرقت شده در این شهر طی ماه های مرداد و شهریور سال جاری خبر داد و گفت: ۲۳۰ فقره انشعاب فاضلاب در مناطق ۴ گانه شهر رشت نصب و راه اندازی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیر امور آبفای شهرستان رشت از نصب ۲۳۰ فقره انشعاب فاضلاب در سطح شهر رشت خبر داد و گفت: با توجه به تقاضای ثبت شده در سامانه مردمی ۱۲۲ جهت خرید امتیاز فاضلاب، این امور اقدام به عملیات نصب انشعاب فاضلاب نموده است.

محمود امیری؛ هزینه اجرای این عملیات را بیش از ۷۴۰ میلیون ریال اعلام کرد.

وی افزود: شهروندان از نصب انشعاب فاضلاب بدون هماهنگی و تشکیل پرونده در مناطق شهر رشت خودداری نمایند، در غیر این صورت با فرد یا افراد خاطی طبق قانون برخورد خواهد شد

محمود امیری با اشاره به گزارشات ثبت شده در سامانه ارتباطات مردمی ۱۲۲ شرکت آبفای گیلان مبنی بر سرقت دریچه های فاضلاب گفت: در مرداد و شهریور ماه سال جاری تعداد ۱۲۷ باب دریچه بهداشتی فاضلاب در مناطقی که دریچه ها به سرقت رفته بود، نصب شد.

وی همچنین از نصب ۱۱۶ باب دریچه سنتی فاضلاب در سطح شهر رشت خبر داد و افزود: در این ۲ ماه مجموعاً اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۷۱۵ میلیون ریال برای ساخت و نصب دریچه های بهداشتی و سنتی فاضلاب هزینه شد.

امیری از شهروندان خواست؛ با توجه به افزایش بی سابقه سرقت دریچه های چدنی فاضلابی در سطح شهر و‌ خطرات جانی و مالی و ضرر به بیت المال، در صورت مشاهده سارقین بلافاصله با پلیس ۱۱۰ و سامانه ۱۲۲ شرکت آب و فاضلاب گیلان تماس بگیرند.

مدیر امور آبفای رشت با اشاره به پروژه اصلاح و توسعه شبکه فاضلاب برخی از مناطق شهر رشت گفت: این پروژه به طول ۷۲۲ متر در خیابان صف سر (کوچه رحیمی)، بلوار شهید انصاری (کوچه حلال ۷- فرعی ۶)، گلسار (خیابان ۱۷۹)، بلوار لاکان (شهرک گاز) و … با استفاده از لوله های کاروگیت ۲۰۰ و ۳۱۵ میلی متری و لوله جی آر پی ۸۰۰ میلی متری به متراژ ۷۲۲ متر به بهره برداری رسید.

محمود امیری اعلام کرد: در مجموع اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برای اجرای این پروژه هزینه و مشکل دفع فاضلاب یک هزار و ۱۰۰ خانوار برطرف شد. وی افزود: در ۲۱ آدرس مورد درخواست متقاضیان بیش از ۲ هزار متر عملیات نقشه برداری و طراحی بصورت رایگان انجام گرفت.

Share