با همکاری شهرداری رشت و اداره کل کتابخانه ها

ناوگان حمل و نقل عمومی میزبان ایستگاههای مطالعه می شوند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت ضمن حضور در در دفتر سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان با وی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت ضمن حضور در در دفتر سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان با وی دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار که که مسئولین حوزه های مختلف ستادی و نیز رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان رشت نیز حضور داشتند، در زمینه 1راههای همکاری دوجانبه شهرداری کلانشهر رشت و اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان بحث و گفتگو شد.
بادروح ،سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان در این دیدار با اشاره به شاخصه عمومی بودن کتابخانه ها، دسترس پذیر بودن منابع را از جمله ویزگیهای مهم آن دانست و افزود: شاخصه های اشاره شده به جهت همگانی بودن می تواند در غالب طرحهای عامه پسند وارد زندگی اجتماعی افراد شده و ثمرات مثبت آن در نهایت به صورت فرهنگی غنی نمایان شود.
سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان بار دیگر با اشاره به اینکه کتابخانه های عمومی بستری مناسب برای هزینه کرد برای سرمایه گزاری در مسیر توسعه اند اظهار داشت: متاسفانه در بحث ایجاد فضای مناسب برای مطالعه در شهر رشت نتوانستیم آنگونه که باید عمل کنیم.
وی همچنین اظهار داشت از ایده های خلاقانه در بحث افزایش سرانه فضای مطالعه در شهر رشت استقبال می کنیم.
در ادامه این جلسه مدیر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت نیز از آمادگی شهرداری برای جانمایی ایستگاه ویژه مطالعه در اتوبوسهای درونشهری شرکت واحد خبرداد و گفت اماده ایم در این زمینه نهایت همکاری را با اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان داشته باشیم.
مرتضی عاطفی طرح ملی ایستگاه مطالعه را از طرحهای تاثیرگذار در افزایش میل عمومی به مطالعه یاد کرد و خاطر نشان کرد آماده هستیم تا این طرح نیز در اماکن مختلف متعلق به شهرداری رشت اجرایی گردد.
وی همچنین اظهار داشت شهرداری رشت آمادگی دارد با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان نسبت به ایجاد قرائت خانه در محله های مختلف شهر رشت اقدام نماید.
مدیر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت تجربه موفق همکاری با اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان در سالهای گذشته را تجربه ای موفق و چشمگیر ارزیابی کرد و برادامه این همکاریها در آینده تاکید کرد.

 

Share