HiPhi Z: فناورانهترین خودروی چین کمی شبیه پورشه است +تصاویر
خودروی HiPhi Z برابر با ۵۰۳۶ میلیمتر طول و ۲۰۱۸ میلیمتر عرض دارد. پانامرا با توجه به کلاس بدنه و تریم از ۵۰۴۹ میلیمتر در طول و ۱۹۳۷ میلیمتر در عرض توسعه یافته است. تشابه ابعاد نیز کاملا گویای ادعای مطروحه است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از عصر ایران، استارت آپ Human Horizons، این روزها مورد توجه رسانههای خودرویی قرار دارد. این کمپانی چینی در زمینه تولید خودرو فعالیت دارد و دومین محصول خود با نام HiPhi Z electric GT را معرفی کرده است. HiPhi Z به عنوان یک وسیله نقلیه آینده نگر در کلاس گرند تورر قرار میگیرد و مقامات این استارت آپ چینی به شدت روی ویژگیهای فناورانه آن تاکید دارند تا جائیکه ادعا میکنند سواری با HiPhi Z تجربهای از ۲۰ سال آینده صنعت خودرو را در اختیارتان قرار میدهد!
HiPhi Z
اما اینکه HiPhi Z چه ویژگیهایی دارد و تا چه میزان ادعای مطروحه قابل توجه است، موضوع ادامه این بحث را به خود اختصاص میدهد.
طراحی
در رابطه با این بخش با کمی دقت و البته به سرعت! متوجه نزدیکی شاسی و اتاق HiPhi Z به پورشه پانامرا خواهید شد. اینجا فقط پنلهای اصلی جای خود را با نمونههای جدید عوض کرده اند.
البته این اولین بار نیست که خودروسازان چینی علاقه خود را به پانامرا نشان میدهند، توصیه میکنیم این مطلب را هم ببینید!
خودروی HiPhi Z برابر با ۵۰۳۶ میلیمتر طول و ۲۰۱۸ میلیمتر عرض دارد. پانامرا با توجه به کلاس بدنه و تریم از ۵۰۴۹ میلیمتر در طول و ۱۹۳۷ میلیمتر در عرض توسعه یافته است. تشابه ابعاد نیز کاملا گویای ادعای مطروحه است.
یکی دیگر از ویژگیهای خودروهای الکتریکی که به نوعی ذات خود را از نماد اصلی الکتریسیته و برق یعنی لامپ گرفتهاند به حضور نوارهای نورانی ال ایی دیی در قسمتهای مختلف مربوط میشود که اینجا هم از ۴۰۶۶ لامپ ال ایی دیی استفاده شده است!
به گفته استارت آپ چینی، در قسمت دربهای HiPhi Z از فناوری هوشمند UWB استفاده شده که در شناسایی مخاطب، اجرای پیام خوشامدگویی نورانی و قفل هوشمند عملکرد دقیقتر و سریعتری در مقایسه با نسخههای کنونی بازار دارد. یکی از جزئیات جالب این سیستم به شناسایی خودروها و افراد نزدیک به درب مربوط میشود که با توجه به تحلیل الگوریتمهای دریافتی توسط سنسورها، زاویه و زمان مناسب برای بازشدن اتوماتیک درب مشخص میشود.
یکی از بخشهای سرگرم کننده خودرو نیز به نمایش ایموجیها در لامپهای ال ایی دیی بدنه مربوط میشود.
درب عقب در حالت خودکشی باز میشود اما ستون عریض وسط، زیباییهای این ویژگی را زیر سوال برده است!
در رابطه با طراحی ائروداینامیک خودرو نیز تاکیدی زیادی شده بویژه در قسمت اسپویلرها که این بخش در عقب خودرو به همراه بال از نوع فعال بوده و با تنظیم اتوماتیک ضریب درگ نقش مهمی در بهبود شرایط حرکتی خودرو دارد. نمونه پیشرفته این فناوری قبلا توسط مرسدس بنز مورد استفاده قرار گرفته است.
کابین
در این قسمت از هوش مصنوعی و نرمافزار اختصاصی HiPhi بطور گسترده استفاده شده تا تنظیم همه چیز برعهده یادگیری ماشین باشد. از جزئیات فناورانه کابین باید به نمایشگر اصلی چرخان ویژه تنظیمات سیستم سرگرمی، فرمان دوپره با دکمههای تنظیمی، استفاده از مواد بازیافتی برای بخشهای دارای بافت پارچه مانند، نورپردازی هوشمند، سیستم صوتی از برند حرفهای مریدین اودیو با ۲۳ بلندگو، صندلیهای اسپرت با چرم گیاهی و… اشاره کرد.
پیشرانه
برای این الکتریکی چینی از باتری ۱۲۰ کیلووات ساعت استفاده شده که برد حرکتی ۷۰۵ کیلومتر را در دسترس قرار میدهد. اطلاعات بیشتری درباره جزئیات موتور یا موتورهای الکتریکی ارائه نشده اما به شاخص صفر تا ۱۰۰ کیلومتر اشاره شده که طی ۳.۸ ثانیه قابل ثبت خواهد بود.
بیشتر
استارت آپ چینی توضیح میدهد که در ساختار بدنه از هیبرید آلومینیوم-فولاد به منظور مهندسی وزن استفاده شده است. همچنین سیستم تعلیق تطبیقی و کمک فنرهای CDC فعال در HiPhi Z نصب شده که تجربهای بسیار نرم و راحت از رانندگی را ارائه میدهد.
همچنین محور عقب قابلیت فرمانپذیری دارد که با حضور این ویژگی، یک خودروی ۵ متری میتواند شعاع گردشی مشابه با یک مینی کوپر کوچک اندام داشته باشد.
در خودروی HiPhi Z از چیپ فناورانه کمپانی اینویدیا با نام اورین اکس و همچنین سیستم فناورانه QNX Neutrino استفاده شده که ۳۴ سنسور دقیق و تکنولوژی لیدار را مدیریت میکنند. با اسکن دائمی محیط تحت مدیریت سیستم مذکور سطح بالا و قابل اعتمادی از ویژگیهای ایمنی برای HiPhi Z تضمین خواهد شد.
HiPhi Z در بازار چین از ۸۹ تا ۱۲۹ هزار دلار قیمت خواهد داشت.
دیدگاه