دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان؛

ممنوعیت کشت خشخاش در افغانستان توسط طالبان یک ژست سیاسی است

اولین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان سیاهکل با حضور اعضاء و دبیر شورای هماهنگی استان و به ریاست بابائی فرماندار سیاهکل برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرشید اباذری دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در این جلسه ضمن تشریح ساختار سازمانی ستاد مبارزه با موادمخدر در سطوح ملی، استانی و شهرستانی گفت: برگزاری منظم جلسات شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان ها علاوه بر تقویت همکاری دستگاه های ذیربط شهرستان در اجرای برنامه مختلف مبارزه با موادمخدر، شرایط مناسبی برای هم افزایی و استفاده از ظرفیت های موجود در هر شهرستان را فراهم می آورد.

دبیر شورا با اشاره به اعلام ممنوعیت کشت خشخاش در افغانستان از سوی طالبان گفت: سابقه این گروه نشان داده تجارت موادمخدر یکی از مهمترین منابع مالی آنها بوده و این اقدام طالبان یک ژست سیاسی است تا بتوانند حمایت های بین المللی را جذب نمایند.

اباذری با اشاره به اهمیت نظارت مستمر بر عملکرد کمپ ها گفت: مراکز اقامتی میان مدت (ماده۱۵) یکی از مهمترین مراکزی است که در حال حاضر در حوزه درمان اعتیاد فعالند اما مشاهده می شود عدم نظارت کافی بر این مراکز موجب تخلفاتی نیز شده است. از این رو شایسته است نمایندگان کلیه دستگاه های مرتبط علی الخصوص بهزیستی بعنوان دستگاه متولی این مراکز و دستگاه قضائی بعنوان مدعی العموم و فرمانداری بعنوان رئیس شورای هماهنگی شهرستان بصورت سرزده از این مراکز بازدید نمایند تا ضمن برخورد با هر گونه تخلف احتمالی، شاهد ارتقاء کیفیت خدمات کمپ ها در عرصه درمان اعتیاد باشیم.

وی افزود: اعتیاد به عنوان اولین معضل اجتماعی و مهمترین پدید آورنده سایر آسیب های اجتماعی شناخته می شود و به لحاظ اهمیت مباحث فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد همچنین مقابله با قاچاق موادمخدر مجمع عمومی سازمان ملل متحد با هدف تقویت اقدامات و همکاری های بین المللی روز ۲۶ ژوئن مصادف با ۵ تیر را بعنوان روز جهانی مبارزه با مواد مخدر نامگذاری کرده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت: از این رو ستاد مبارزه با موادمخدر کشور نیز همه ساله از یکم تا هشتم تیر ماه را تحت عنوان هفته مبارزه با موادمخدر به اجرای برنامه های پیشگیرانه، آگاه سازی و انعکاس اقدامات اعضاء این ستاد و شورای های هماهنگی مبارزه با موادمخدر در سطح استان ها و شهرستان ها اختصاص داده و با همکاری دستگاه های عضو علی الخصوص دستگاه های فرهنگی نسبت به انعکاس رسانه ای برنامه ها و موضوعات مبارزه با مواد مخدر اقدام می نماید.  لذا از کلیه دستگاه های عضو انتظار داریم مطابق برنامه های ابلاغی در گرامیداشت  این هفته اقدام نمایند.

وی همچنین از فرماندار و بخشداران شهرستان سیاهکل خواست در هفته مبارزه با موادمخدر پیش از خطبه های نماز جمعه به ایراد سخنرانی پیرامون امر مبارزه با موادمخدر پرداخته و ضمن تبیین سیاست های ستاد، مشارکت مردمی علی الخصوص خیرین را جهت پیشبرد برنامه ها و فعالیت های عرصه مبارزه با موادمخدر جلب نمایند.

در این نشست بابائی فرماندار شهرستان سیاهکل نیز با تأکید بر اجرای دقیق سیاست ها و برنامه های ستاد مبارزه با موادمخدر افزود: اعتیاد و معضل موادمخدر ابعاد گوناگونی دارد و بالطبع اقدامات و برنامه مبارزه با این معضل اجتماعی نیز می بایست در حوزه مختلف و بطور همزمان و هماهنگ انجام گیرد و این تصور که مبارزه با موادمخدر صرفاً یک اقدام مقابله ای است و نیروی انتظامی نیز تنها مسئول آن می باشد تصور اشتباه است که در افکار عمومی جا افتاده است.

وی همچنین با تأکید بر برگزاری منظم جلسات، از دستگاه های عضو خواست با جدیت و حساسیت به موضوع اعتیاد و موادمخدر بپردازند و از ظرفیت شورای هماهنگی در جهت رفع مشکلات حداکثر استفاده را بنمایند.

Share