سرپرست فرمانداری رضوانشهر

نظارت و توزیع‌ کالاها باید به گونه‌ای اعمال شود که به نفع مردم باشد

سرپرست فرمانداری رضوانشهر گفت: امروز رسیدگی به معیشت مردم اولویت دولت مردمی است و ستاد تنظیم بازار نقش کلیدی در عرضه کالاها و نظارت بر قیمت ها را دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، صبح روز چهارشنبه یازدهم اسفند سیدنادر صفوی میرمحله در جلسه ستاد تنظیم بازار این شهرستان با اشاره به اینکه امروز دغدغه های رهبر معظم انقلاب و تاکیدات ریاست محترم جمهور و استاندار گیلان بحث معیشت مردم می باشد، گفت: امروز رسیدگی به معیشت مردم اولویت دولت مردمی است و ستاد تنظیم بازار نقش بسیار تعین کننده در عرضه کالاها و نظارت بر قیمت ها را دارد و سیاست دولت رسیدن عادلانه کالا به دست مردم است.

وی اضافه کرد: تأمین به موقع کالاهای اساسی مورد نیاز مردم، قیمت گذاری کالاها و نظارت و بازرسی بر واحدهای صنفی از مهمترین وظایف ستاد تنظیم بازار است، لذا اعضای ستاد تنظیم بازار نظارت بر بازار را جدی بگیرند و هیچ گونه مماشاتی با متخلفین نداشته باشید.

سرپرست فرمانداری رضوانشهر با بیان اینکه بحث ما رفاه و آسایش و آرمش مردم است گفت: باید به گونه ای برنامه ریزی داشته باشم که مردم مایحتاج روزانه خود را با آسودگی تهیه و رضایت مندی شهروندان فراهم آید.

سید نادر صفوی با اشاره به تاکیدات دکتر رئیسی که مردم باید تغییرات را لمس کنند، گفت: انتظار دارم به وضعیت معیشت مردم نگاه جدی صورت گیرد، خط قرمز بنده مردم هستند، هیچ گون کوتاهی در بحث نظارت بر بازار از سوی دستگاه های متولی امر پذیرفتنی نیست و در صورت مشاهده با دستگاه مربوطه برخورد قانونی خواهد شد.

وی با تاکید بر بازخورد بازدید ها و بازرسی ها، افزود: نظارت بر بازار از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و لازم است به طور روزانه قیمت کالا و خدمات پیگیری و کنترل شود و حتی یک روز هم از آن نباید غفلت شود و مردم باید این بازخوردها را مشاهده کنند.

رئیس ستاد تنظیم بازار شهرستان گفت: نظارت و توزیع‌ کالاها باید به گونه‌ای اعمال شود که به نفع مردم باشد و مکانیزم‌های نظارتی و توزیع باید در مسیری حرکت کند که حق مردم پایمال نشود و نظارت ها به گونه ای باشد که فضا برای سودجویان و اخلال‌گران، تنگ و امنیت مصرف، تولید و توزیع فراهم گردد.

سرپرست فرمانداری رضوانشهر با اشاره به فرا رسیدن ایام عید نوروز بر نظارت دقیق بر بازار و رصد قیمت ها و توزیع به صورت مستمر در راستای برقراری آرامش و امید در بین مردم تاکید کرد و گفت: جهادکشاورزی و تعاونی روستایی در چندین نقطه شهرستان نسبت به توزیع میوه شب عید اقدام کنند و در خصوص قیمت میوه‌های عرضه شده در بازار برای شب عید باید به گونه‌ای برنامه ریزی نمایند که هم توان مالی مردم در نظر گرفته شود و هم با قیمت موجود در بازار اختلاف نداشته باشد.

صفوی با تاکید بر دریافت سهمیه شهرستانی از جمله برنج، مرغ، گوشت منجمد و شکر و نهادهای دامی در موئد مقرر گفت: جهادکشاورزی شهرستان در معرفی مباشران به منظور دریافت سهمیه شهرستانی با هماهنگی فرمانداری اقدام نمایند.

سرپرست فرمانداری رضوانشهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت نانوایی ها نیز گفت: با توجه به اینکه نانوایی ها با سلامت مردم در ارتباط است، لذا در بحث موارد بهداشتی، وزن چانه و بخش عرضه نان باید نظارت دقیق تری صورت گیرد تا کیفیت نانی که به شهروندان عرضه می‌شود، ارتقا یابد.

رئیس ستاد تنظیم بازار شهرستان گفت: در بحث تامین و توزیع کالاهای اساسی شهرستان برای رفاه و آسایش مردم، ۶ تن برنج، ۱۵ تن شکر صنفی و ۱۱ تن شکر خانگی، ۲۰ تن مرغ منجمد و ۱۵ تن روغن مایع در شهرستان توزیع شده است.

Share