مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان خبرداد:

بهره مندی بیش از ۵۴ هزار مشترک استان گیلان از برق پایدار با اعتباری معادل ۴/۵ میلیارد ریال

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان از احداث۳۲۰۰ مترکابل خودنگهدار در شهرستان شفت و بخش سنگر شهرستان رشت با اعتباری معادل ۴/۵ میلیارد ریال و با تلاش ۱۱ اکیپ عملیاتی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان از احداث۳۲۰۰ مترکابل خودنگهدار در شهرستان شفت و بخش سنگر شهرستان رشت با اعتباری معادل ۴/۵ میلیارد ریال و با تلاش ۱۱ اکیپ عملیاتی خبر داد.

وی گفت: تامین برق پایدار و مطمئن برای تمامی مشترکین، اصلی‌ترین اولویت این شرکت می‌باشد و در همین راستا نیز جهت افزایش پایداری شبکه‌های برق از ابتدای سال گذشته طرح بزرگ جایگزینی شبکه‌های فرسوده با کابل خودنگهدار پس از شناسائی نقاط آلوده، حادثه خیر و قابل بهبود در سطح استان آغاز شد و با اتمام موفقیت‌آمیز فاز نخست این طرح، فاز دوم آن با جدیت آغاز و در حال اجرا می‌باشد.

هنرمند در این راستا خاطرنشان کرد: این پروژه شامل احداث ۲ هزار متر شبکه فرسوده سیمی با کابل خودنگهدار با اعتباری معادل ۲.۷ میلیارد ریال در روستای پایین محله چماچاء شهرستان شفت و ۱۲۰۰ متر شبکه مسی فرسوده در روستای بیجار پس شهرستان سنگر با اعتباری معادل ۱۸۰۰ میلیون ریال با تلاش ۱۱ اکیپ اجرایی مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت.

رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان در درخصوص مزایای تبدیل شبکه مسی به کابل خودنگهدار اشاره کرد و افزود: برکناری شبکه‌های فرسوده و مقاوم‌سازی شبکه، کاهش سرقت شبکه‌های توزیع برق، رفع اتصالات ناشی از شرایط آب و هوایی استان گیلان و جلوگیری از شاخه زنی درختان در معرض اتصال به شبکه، افزایش ایمنی در هنگام کار بر روی خطوط و کاهش خسارت‌ها و ضایعات ناشی از برق گرفتگی و راحتتر بودن فعالیت‌های مرتبط با استمرار در ارائه سرویس به مشترکین از جمله مزایای انجام این پروژه جهادی است.

وی گفت: درسال گذشته قریب به ۴۱ کیلومتر کابل خودنگهدار در مناطق شهری و روستایی شهرستان شفت با اعتباری معادل ۵۵ میلیارد ریال احداث شد و از ابتدای سال ۱۴۰۰ نیز تا کنون بیش از ۳۲۰۰۰ متر دیگر از شبکه‌های فرسوده با کابل خودنگهدار با اعتباری قریب به۴۸ میلیارد ریال جایگزین شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان خاطر نشان کرد: در سال ۹۹ بیش از ۳۲ کیلومتر شبکه سیمی و فرسوده در بخش سنگر شهرستان رشت با اعتباری معادل ۴۰ میلیارد ریال با کابل خودنگهدار معاوضه شده است و از ابتدای سال جاری نیز تاکنون بالغ بر ۱۵ هزار متر دیگر از شبکه‌های سیمی فرسوده این بخش با اعتباری قریب به ۲۳۰۰ میلیون ریال جایگزین شده اند.

هنرمند در پایان یادآور شد: در سال ۹۹ و درفاز نخست اجرای طرح جهادی ۱۰۰۰ کیلومتر شبکه فرسوده سیمی در سطح استان گیلان با صرف هزینه ۱۲۰۰میلیارد ریالی به کابل خود نگهدار مجهز شد و فاز دوم نیز جهت تبدیل و جایگزینی ۱۰۰۰ کیلومتر دیگر با کابل خودنگهدار با اعتباری معادل۱۵۰۰ میلیارد ریال آغاز شده است.

Share