جانشین فرماندهی انتظامی گیلان اعلام کرد:

افزایش ۱۳ درصدی برخورد با قاچاق و توزیع کنندگان مواد مخدر در گیلان

حسن‌پور از افزایش ۱۳ درصدی میزان برخورد با قاچاق و توزیع کنندگان مواد مخدر در گیلان خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۰ حدود دو تن و ۳۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در گیلان کشف و ضبط شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان، حسین حسن‌پور دستاوردهای نیروی انتظامی را تشریح کرد و اظهار داشت: هفته ناجا فرصت خوبی است تا بتوانیم گزارشی از عملکردها را ارائه بدهیم از سویی بحث امنیت موضوعی بسیار مهم است که بر عهده نیروی انتظامی قرار دارد.

جانشین فرماندهی انتظامی گیلان با بیان اینکه امنیت در این استان برقرار است عنوان کرد: در سال ۱۴۰۰ یکی از موضوعات مهمی که داشتیم بحث برخورد و مقابله با توزیع کنندگان و فروشندگان مواد مخدر بود به طوری‌که امسال در گیلان بیش از ۲تن و ۳۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر را کشف و ضبط کردیم.

حسن‌پور از افزایش ۱۳ درصدی میزان برخورد با قاچاق و توزیع کنندگان مواد مخدر نسبت به سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: در بخش ترافیکی نیز هم در مجموع تصادفات حدودا ۲۹ درصد و در فوتی‌ها هم به همین صورت کاهش داریم و در تعداد مصدومان هم شاهد کاهش خسارت و آسیب را شاهدیم.

وی جرایم سایبری در جامعه را یکی از موضوعاتی که نیروی انتظامی با آن درگیر است اعلام کرد و افزود: شعار نیروی انتظامی در هفته ناجا پلیس هوشمند – امنیت پایدار است و اقدامات بسیار خوبی در بخش جرایم سایبری انجام شده که می‌تواند امیدبخش باشد و آن امنیت پایداری که مدنظرمان است را تحقق بخشد.

جانشین فرماندهی انتظامی گیلان از کاهش ۲ درصدی از حیث فراوانی جرایم سرقت نسبت به سال گذشته در استان خبر داد و اظهار داشت: علاوه بر این‌ها نیروی انتظامی در بخش پیشگیری که موضوعی بسیار مهمی در بحث امنیت است جایگاه ویژه‌ای دارد و با جدیت در حال دنبال کردن برنامه‌های خود است.

حسن‌پور با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی گیلان در حوزه برخورد با اراذل و اوباش کارنامه بسیار خوبی داشته است یادآور شد: نیروی انتظامی با آن تعداد از افرادی که مخل نظم و امنیت جامعه بودند برخوردهای لازم را انجام داد از سویی در حوزه کشف سلاح هم شاهد افزایش ۱۹ درصدی در سال ۱۴۰۰ هستیم.

وی هوشمندسازی پلیس و دسترسی به یکسری ابزارها و امکانات را در دنیای کنونی امری لازم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: پلیس هوشمند و امنیت پایدار برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری است، زیرا ایشان تاکید دارند که مردم پلیس قوی، مقتدر، پیچیده و هوشمند می‌خواهند.

Share