حجت‌الاسلام‌ سجاد سرافراز: زبان ستاد امربه‌معروف زبان قانون است

پیگیری دریافتی های ابهام آلود بنیاد مسکن از مردم | مطالبه گری مردم از مسئولان اولویت دارد

سرافراز با اعلام آمادگی از تشکیل گشت ارشاد مسئولان گفت: مطالبه گری مردم از مسئولان اولویت دارد زیرا تا در جامعه‌ای مردم دنبال مطالبه درست از مسئولان نباشند هیچ موفقیتی حاصل نمی‌شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت‌الاسلام‌ سجاد سرافراز پیش از ظهر امروز در تشریح برنامه های دهه احیای امربه‌معروف و نهی از منکر و بزرگداشت روز خبرنگار در سالن جلسات شاهد، اظهار کرد: اصحاب رسانه صدای گویا مردم و مطالبه‌گران واقعی جامعه هستند و برای تحقق این امر به دل خطر زده و حتی از جان خود هم گذشته و بعضاً حتی جان خود را ازدست‌داده اند.

دبیر ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر گیلان با قدردانی از اصحاب رسانه گفت: خبرنگاران یکی از مطالبه گران اصلی و صدای مردم هستند و اگر شهادت شهید صارمی نبود شاید روزی به این عنوان نیز نامگذاری نمی‌شد.

وی در تشریح اقدامات ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر استان گیلان گفت: افتتاح دفاتر شهرستانی، دیدار با امامان جماعت مساجد به‌ عنوان مبلغان دینی، سخنرانی دبیران شهرستانی یا معاونین مطالبه گردی در خطبه های نماز جمعه، دیدار با خانواده شهدا، فضاسازی محیطی با استفاده از زبان هنر، برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه مستندسازی از جمله مهم‌ترین اقدامات ستاد امربه‌معروف است.

دبیر ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر استان گیلان با تأکید بر لزوم توجه به افتتاح دفاتر شهرستانی این ستاد گفت: افتتاح دفاتر شهرستانی یکی از اهداف ستاد است که در پنج شهرستان تاکنون راه اندازی شده و در دهه امر به معروف چند دفتر دیگر راه اندازی میشود تا مأمنی باشد برای همه مطالبه گران.

سرافراز، نقش مردم در اجرایی شدن برنامه‌های ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر را بسیار مؤثر دانست و افزود: بر اساس اصل ۸ قانون اساسی امربه‌معروف در سه حوزه مردم به مردم، مردم به حاکمیت و حاکمیت به مردم تعریف‌شده است و ما به طور همزمان دو حوزه “مردم به مردم و مردم به حاکمیت” در حال پیشبرد امور هستیم.

وی با اعلام آمادگی برای تشکیل گشت ارشاد مسئولان گفت: مطالبه گری مردم از مسئولان اولویت دارد زیرا تا در جامعه‌ای مردم دنبال مطالبه درست از مسئولان نباشند هیچ موفقیتی حاصل نمی‌شود.

سرافراز با اشاره به بیانات آیت‌الله جوادی آملی مبنی بر اینکه “ظاهر مردم باطن مسئولان است” یادآور شد: ۵۰ گروه مطالبه‌گر تشکیل شده و به آنان آموزش‌های لازم داده شده تا با همراهی مردم از مسئولان مطالبه گر باشند.

دبیر ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر گیلان با اشاره به تشکیل کارگروه تخصصی حقوقی برای حمایت از آمران به معروف افزود: برای تعیین وکیل و لایحه نویسی پیش قدم شده ایم.

سرافراز، با اشاره به مطالبه‌گری ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر گیلان در راه مبارزه با فساد بیان کرد: زبان ستاد امربه‌معروف زبان قانون است و اگر همه مردم پای کار بیایند هیچ مسئولی جرات تخلف ندارد.

وی با اشاره به اتفاقات تلخ رخ داده درباره کارخانه رشت الکتریک گفت: این شرکت در دهه ۸۰ درحالی که بیش از یکهزار کارگر سهامدار ۳۰ درصد آن بودند واگذار شد و پس از ۱۵ سال دوندگی و شکایت حکم قضایی جدیدی درباره آن صادر شد.

سرافراز با اشاره به نامه یکی از گروه های مطالبه گر درباره شفافیت در نحوه واگذاری اراضی در منطقه آزاد انزلی گفت: پیگیری دریافتی های ابهام آلود در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از مردم دیگر موردی است که وارد آن شده ایم.

وی با تأکید بر اینکه رفع تبعیض و فساد فقط با مطالبه‌گری درست انجام‌پذیر است، تصریح کرد: مطالبه‌گری باید با سند و مستدل باشد و در این صورت ستاد امربه‌معروف و نهی از مطالبه‌گران و خبرنگاران حمایت کامل می‌کند.

Share