توپ گم شد، مسابقات لغو شد!

لغو ناگهانی مسابقات کشوری بیسبال پس از برد گیلان!

اولین دوره مسابقات بیسبال جام کاسپین در منطقه آزاد انزلی پس از برد تیم گیلان در برابر تهران به طرز مشکوکی لغو شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،  بعد از ماه ها تلاش مسئولین ورزش گیلان با همکاری منطقه آزاد انزلی جهت برگزاری مسابقات کشوری جام کاسپین( انتخابی تیم ملی ) بعنوان میزبان مسابقات سه روز بعد از ورود تیم ها و بعد از بازی سوم تعطیل شد.

پس از بازی دوم که بین پوپلین گیلان و طیف تهران در نوبت عصر روز جمعه ۱۱ تیر برگزار شد مسئولین تیم طیف تهران که از نتیجه ۱۵ بر ۹ بازی به نفع پوپلین گیلان ناراحت بودند ناراحتی خود را در ابتدا با یک نامه سرگشاده از پروتکل های بهداشتی مربوط به شرایط کرونا بروز دادند که قبل از این بازی دلیلی برای انتشار این نامه سرگشاده نمی دیدند .

اما در روز دوم پس از برد مقتدرانه بوشهر مقابل خراسان گمان می رود نگرانی بیشتری بر تن طیف تهران نشست چون احتمال برد مقابل بوشهر نیز برای تهران چندان زیاد به نظر نمی رسید.

اینجا بود که لابی بازی ها شروع شد و بهانه تراشی ها قوت گرفت تا جایی که بازی عصر روز دوم که بین تیم های پوپلین گیلان و آرتان قم بود در ابتدا به دلیل کمبود توپ لغو شد در صورتی که عوامل اجرایی بلافاصله تدابیری برای به حداقل رساندن تلفات توپ اندیشیده و به مرحله اجرا رساندند و با ارسال توپ های جدید از تهران این بهانه مدت زیادی خریدار نداشت.

در نتیجه از فرصت های موجود که بهترین آن شرایط کرونا بود استفاده شد و بدون هماهنگی با اداره کل ورزش و جوانان و سرپرست کل این مسابقات، مُهر لغو مسابقات گیلان کوبیده شد.

حال سوال اینجاست! مگر قبل از برگزاری مسابقات نمی دانستند که در کشور شرایط کرونا وجود دارد ؟

أیا واقعا به فکر سلامت اعضای تیم ها بودند که مسابقات را کنسل کردند یا اینکه بهانه ای بود برای برهم زدن مسابقات برای شانه خالی کردن از زیر باخت و هزینه ؟

آرمان امیدی رییس انجمن بیسبال و سافت بال استان گیلان و سرپرست کل مسابقات انتخابی تیم ملی، جام کاسپین به خبرنگار خط اول ورزشی گفت: همه اینها بهانه است، پیش از مسابقات از شرایط زمین و اسکان بازدید به عمل آمد و نمایندگان انجمن بیسبال کشور آن را مورد تایید قرار دادند، شرایط کرونایی مربوط به دیروز و امروز نیست، مختص گیلان هم نیست، کل کشور دو سال است با این شرایط سر می کنند و پروتکل هایی یکسان را رعایت می کنند. ضمن اینکه ما تماشاگر بیرونی نداشتیم، خانواده برخی از همین بازیکنان حاضر در مسابقات گاها برای تماشا مراجعه می کردند.

 وی موضوع گم شدن توپ ها را نیز مضحک عنوان کرد و گفت: شاید هفده یا هجده توپ گم شد که امری طبیعی است ضمن اینکه سرپرست فنی مسابقات باید تمهیدات لازم در پی گم شدن توپ ها را می کشید نه میزبان.

 امیدی ضمن ابراز تاسف ادامه داد: همگان می دانند که پیدا کردن حامیان مالی برای ورزش و بخصوص رشته ای مثل بیسبال چقدر سخت است، حال که این اتفاق افتاد و توانستیم مسابقاتی در سطح انتخابی تیم ملی را تحت پوشش اسپانسر قرار دهیم و حتی پخش مستقیم تلویزیونی برای فینال داشته باشیم اینگونه رفتارها عایدی جز ضربه زدن به بیسبال نخواهد داشت.

 فاضل بازیار معاون توسعه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان نیز در گفتگویی با خط اول ورزشی ضمن ابراز تعجب از اتفاقی که در این مسابقات افتاد، گفت: هزینه های زیادی چه مالی و چه معنوی برای این مسابقات شده بود که لغو بدون دلیل آن می تواند ضربه هولناکی به آن بزند، از همین رو اعتراض و شکواییه خود را به صورت مکتوب به وزارت ورزش و جوانان اعلام خواهیم کرد و از انجمن بیسبال و سافت بال کشور درخواست غرامت خواهیم نمود.

Share