پس از اجرا در صومعه سرا

تقدیم نمایش مضحکه شبیه قتل به زنده یاد رضا نظری

نمایش مضحکه شبیه قتل که در صومعه سرا به روی صحنه رفت به زنده یاد رضا نظری تقدیم شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نمایش مضحکه شبیه قتل به زنده یاد رضا نظری تقدیم شد.

صادق نعمتی در این زمینه نوشت:  بعد از ماه ها انتظار بروی صحنه رفت، کاری که زحماتی زیادی برای به اجرا در اوردنش کشیده شد، بنده صادق نعمتی وقتی در آذر ۹۸ این کار رو انتخاب کردم میدونستم با چه چالش بزرگی مواجهم. این نمایشنامه زیبا نوشته حسین کیانی می باشد.
سرانجام بعد از مدت ۱ سال که شرایط کرونایی اجازه نمیداد این نمایش به روی صحنه برود و از آذر ۹۹ استارت رسمی کار زده شد.
اینجانب صادق نعمتی سرگروه نمایش مضحکه شبیه قتل در نقش مردک به همراه مصطفی یحیایی در نقش هرکی خان، سهیل پورصفر در نقش حباب، محمد مهدی امانی در نقش تشر، سید رویا جعفری در نقش عزیز، نگین فلاح نژاد نقش جان جان، مرجان پهلوان در نقش اختر، نازنین اوازه در نقش حوری این نمایش رو برای هشتمین جشنواره مجموعه سینمایی هفت به دبیری علی حلوی آماده کردیم. سرانجام توانستیم در ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ در صومعه سرا سالن فارابی این نمایش رو به روی صحنه ببریم. موسیقی زیبای اینکار توسط سه عزیز زیر نظر مرجان پهلوان که خود استاد موسیقی می باشد نواخته شد. ساز کمانچه ما به عهده مبینا منزّه عزیز بود. امیر مهدی زاعرثابت و ثنا پرنهاد هم نواختن تنبک رو به عهده داشتند.
مضحکه شبیه قتل، نمایش روحوضی تلفیقی از موسیقی و نمایش اصیل ایرانی با داستانی از دوران قاجاریه و وقایع پس از مرگ ناصرالدین شاه قاجار و کشته شدنش توسط میرزا رضای کرمانی می باشد.
تمام بازیگران این کار تربیت شده مجموعه سینمایی هفت و استاد علی حلوی و استاد بهزاد صدقیانی هستند.
مضحکه شبیه قتل چهارمین کار روحوضی بنده بوده.
ناصرالدین شاه، قهوه قجری، پستوخانه از دیگر نمایش های بنده در مجموعه هفت بوده.
امیدوارم تیم مضحکه شبیه قتل تونسته باشه به بهترین شکل ممکن لحظاتی هرچند اندک حال دلای تماشاگران رو خوب و خوش کنه. این نمایش در پایان به هنرمند عزیزی تقدیم شد که تمام عمر برای مردم خودش از جان مایه گذاشت و متاسفانه برای همیشه از بین ما رفت. رضا نظری که واژه مرحوم برازنده نام اون نیست، شاید دلمان نمی آید که او را مرحوم بنامیم، او که با کمترین هزینه ها مردم رو پای صحنه تئاتر می کشاند، بیشترین شادی رو به صورت مردم می اورد و خیلی دردناک برای همیشه از بین ما رفت. اویی که دیگر مانندش نخواهد آمد.
یادمانی در پایان نمایش به برادر رضا نظری عزیز، آقای مرتضی نظری عزیز تقدیم شد تا شاید گوشه ای از خدمات این بزرگ مرد هنر جبران شود و یادی از او زنده شود.

Share