حسین دهقان؛

باید شرایط را به گونه ای فراهم کنیم که یک ورزشکار حرفه ای دغدغه ای جز ورزش نداشته باشد

سردار حسین دهقان وزیر اسبق دفاع و مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی کشور طی سفر سه روزه خود به گیلان با رییس انجمن هیات ورزشهای رزمی گیلان و جمعی از ورزشکاران این رشته دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی هیات انجمن‌های ورزش‌های رزمی گیلان، مسعود علیپور رییس انجمن هیات ورزشهای رزمی گیلان در این دیدار ضمن خیر مقدم و ابراز خرسندی از حضور سردار دهقان در گیلان و توجه ویژه‌ای وی به مشکلات حوزه‌های مختلف استان، گفت: قطعا جناب آقای سردار دهقان با حضور خود در گیلان در طی سه روز با بخشی از معضلات حوزه‌های کشاورزی، صنعت، گردشگری آگاه شدند و امروز نیز از مشکلات حوزه ورزشی و دغدغه‌های ورزشکاران مطلع می‌گردند.

وی با بیان اینکه مربیان رزمی و ورزشکاران این رشته در بعد فنی، خاص و زبان زد کشور هستند، افزود: دغدغه‌ی عزیزان این رشته‌ها بیشتر در زمینه غیر فنی است و شامل کم لطفی‌هایی می‌باشد که در حوزه ساختاری به این ورزشکاران اعمال شده است.

علیپور ادامه داد: زمانی که ورزشکاران در میادین بین المللی پرچم پر افتخار کشورمان را به اهتزار در می‌آوردند این انتظار را دارند که پس از قهرمانی‌ها و مدال آوری، توجه ویژه‌ای به آنان شود و متاسفانه این امر بسیار کمرنگ است.

وی خاطر نشان کرد: جمع حاضر بخش کوچکی از چندین هزار ورزشکار رزمی استان هستند که در رشته‌ها و سبک‌های مختلف فعالیت دارند و هیات انجمن‌های ورزشهای رزمی استان گیلان نیز همواره در کشور از لحاظ ورزشی جز رنکینگ‌های بالا قرار داشته اما در سالهای گذشته به جهت کم لطفی‌ها و سوء مدیریت‌هایی که در هیات انجمن‌های ورزش‌های رزمی گیلان وجود داشته، جایگاه خود را از دست داد و ورزشکاران این رشته‌ها حمایتی نشدند.

وی با بیان اینکه کشور و استان در حال حاضر به نشاط اجتماعی نیاز دارد و ورزش یکی از روشهای ایجاد نشاط است، گفت: بسیاری از مربیان چند صد هنرجو را تحت تعلیم و آموزش دارند و با سختی‌های زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند و از جایگاهی که باید داشته باشند دور مانده اند.

علیپور به لزوم ایجاد خانه رزمی در گیلان اشاره کرد و گفت: استان گیلان با داشتن کثرت ورزشکاران رزمی از داشتن خانه رزمی بی‌بهره است که البته پس از ۲۶ سال این مهم در حال محقق شدن است که جا دارد در اینجا از مساعدت‌های سرکار خانم بخشی مدیر کل ورزش و جوانان گیلان به جهت حمایت های‌شان در ایجاد خانه رزمی تشکر و قدردانی نمایم که به لطف خداوند منان هیات رزمی دارد به آرزوی دیرینه خود میرسد و امیدوارم که بتوانیم این بحث را به ثمر برسانیم و مکانی در خور و شایسته ورزشکاران و مربیان رزمی ایجاد نماییم.

علیپور در پایان از سردار دهقان درخواست کرد که راهکار موثری برای برون رفت از این معضلات ساختاری در آینده ارایه دهند.

در ادامه این جلسه هر کدام از مربیان و ورزشکاران رزمی به بیان دغدغه‌های خود پرداختند و در خصوص‌عدم تعریف جایگاه استخدامی قهرمانان این رشته‌ها در ادارات دولتی، بحث بیمه تامین اجتماعی و درمانی و امنیت شغلی و … مواردی را مطرح کردند.

در ادامه سردار حسین دهقان مشاور رهبری نیز اظهار داشت: باید بستر و ساز و کاری برای ورزشکاران فراهم شود تا این عزیزان دیده شوند.

وی به لزوم حمایت از ورزشکاران و قهرمانان اشاره کرد و گفت: یک قهرمان نماینده‌ی یک ملت در میادین جهانی است و آسیب‌های زیادی را در ورزش برای کسب افتخار برای کشور متحمل می‌شود که پس از پایان طول دوره قهرمانی باید از نظر معیشتی و شغلی مورد حمایت قرار گیرد.

سردار دهقان با بیان اینکه برنامه‌ی خاصی برای محل کسب درآمد و معیشت ورزشکاران باید مشخص گردد، افزود: قرار دادن ردیف استخدامی در دستگاههای دولتی و تعریف وضعیت بیمه‌ی درمانی برای این عزیزان باید در راس برنامه‌های حوزه ورزش قهرمانی قرار گیرد.

وی در پایان گفت: باید شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم که یک ورزشکار حرفه‌ای دغدغه‌ای جز ورزش نداشته باشد.

Share