ستاد مدیریت بحران فرمانداری شهرستان آستانه اشرفیه تشکیل جلسه داد؛

مسئولان دستگاه های اجرایی در زمان برف باید پاسخگوی مردم باشند

با پیش بینی سازمان هواشناسی در خصوص بارش احتمالی برف در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه هفته جاری، ستاد مدیریت بحران فرمانداری شهرستان آستانه اشرفیه تشکیل جلسه داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حمید رضائی با تاکید بر لزوم آمادگی همه جانبه دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد اظهار داشت: برای جلوگیری از بروز هر گونه بحران احتمالی در زمان بارش برف مطابق تمهیدات در نظر گرفته شده، تمامی اعضای عضو ستاد ملزم به تامین تجهیزات لازم اجرایی و عملیاتی می‌باشند.

 رضائی افزود: آماده‌سازی ماشین آلات برف روبی، تامین مخلوط نمک و شن و تعبیه در مناطق شناسایی شده در سطح شهر و آماده باش کامل نیروهای اجرایی و عملیاتی نیز از موارد حائز اهمیت و لازم الاجرا می‌باشد. باید قبل از بروز بحران، تمهیدات و برنامه ریزی لازم صورت پذیرد، تا هنگام وقوع بحران، وظایف هر یک از دستگاه‌ها به صورت شفاف مشخص باشد.

نماینده عالی دولت در شهرستان با بیان اینکه بخشداران در بخش‌ها مسئولان ستاد بحران در بخش هستند، افزود: همه دهیاران به عنوان مدیریت بحران در روستاها از ظرفیت تراکتورهای روستایی برای برف روبی استفاده کنند.

رییس ستاد مدیریت بحران شهرستان با تاکید بر ضرورت صرفه جویی ادارات و همه‌ی آحاد مردم در مصرف آب، برق و گاز خاطر نشان کرد: صرفه جویی مهمترین رکن مبارزه با قطع حامل‌های انرژی است. اگرچه تمام تمهیدات مورد نظر برای مواجهه با برف در نظر گرفته شده اما صرفه جویی در مصرف حامل‌های انرژی از جمله گاز روشی است که می‌تواند عملکرد دستگاه‌های خدمات رسان به ویژه در حوزه حامل‌های انرژی را بهبود بخشد.

فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه با تاکید بر لزوم حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در حوزه‌ی خدمت در دوروز آینده گفت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی در زمان برف باید پاسخگوی مردم باشند و گزارش لحظه‌ای از اقدامات خود به فرمانداری ارائه دهند. هیچ عذری از عدم حضور مدیران در محل خدمت در دوروز آینده پذیرفته نیست.

 رضائی در پایان تصریح کرد: تمام فروشگاه‌های بزرگ توزیع موادغذایی به ویژه نانوایی‌ها باید آماده خدمت‌رسانی به مردم در زمان بارش برف باشند و هرگونه تعطیلی از هر صنفی مستلزم برخود قانونی است.

Share