مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین اعلام کرد؛

قطار مسافربری «گیلان-مشهد» از ریل خارج شد

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین از برخورد ۲ قطار مسافربری و باری در حوالی قزوین و مصدوم شدن پنج مسافر خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، قدرت‌الله مهدیخانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: حدود ساعت ۱۹:۴۵ چهارشنبه شب ۲۸ آبان قطار مسافربری «گیلان-مشهد» بعد از ایستگاه یزدرود حوالی شهر کوهین از ریل خارج شده و با قطار باری برخورد کرده است.

وی ادامه داد: علت حادثه احتمالاً بر اثر سهل‌انگاری سوزن‌بان بوده است و در حال حاضر تمامی عوامل امدادی و نیروی انتظامی در محل حادثه حضور دارند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین اعلام کرد: بر اثر این حادثه پنج نفر دچار مصدومیت سطحی شدند که توسط عوامل امدادی و اورژانس به مراکز درمانی منتقل خواهند شد.

سهیل سلطانی، رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان قزوین نیز در گفت‌وگو با ایسنا تصریح کرد: تکنسین‌های اورژانس به محل حادثه رسیده‌اند، ظاهراً آسیب جدی وارد نشده است اما بررسی بیشتر در این زمینه ادامه دارد.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی قزوین بیان کرد: به منظور امدادرسانی به حادثه یک اتوبوس آمبولانس، هفت آمبولانس اورژانس با ظرفیت حمل ۳۰ تا ۴۰ بیمار به محل اعزام شده است و اطلاعات دقیق‌تر در آینده اطلاع رسانی می‌شود.

معاون مسافری راه آهن گفت: دقایقی پیش لکوموتیو قطار مسافری با واگن متوقف در ایستگاه کوهین برخورد کرد که خوشبختانه به هیچ یک از مسافرین آسیبی وارد نشده است.

به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، میر حسن موسوی معاون مسافری راه آهن افزود: دقایقی پیش لوکوموتیو قطار مسافری با واگن متوقف در ایستگاه کوهین در مسیر راه آهن تاکستان به سمت رشت، برخورد کرد که خوشبختانه در این حادثه هیچ مسافری مصدوم نشده است و تکنسین‌های اورژانس نیز به محل حادثه اعزام شده‌اند.

موسوی ادامه داد: قطار مسافری رشت- مشهد در ساعت ۱۹:۱۰ دقیقه با سازمانی که ۲ عدد دیزل به شماره‌های ۱۵۰۷ و ۱۶۲۰ در ایستگاه راه آهن کوهین وارد خط مسافری شده و با واگنی که در آنجا متوقف بوده برخورد می‌کند.

معاون مسافری راه آهن خاطر نشان کرد: خوشبختانه به هیچ کدام از مسافران آسیبی وارد نشده و تا چند دقیقه دیگر دیزلی که برای امداد ارسال شده بود جایگزین شده و قطار مسافری به سیر خود ادامه خواهد داد.

موسوی، واژگونی ۲ واگن قطار به صورت کامل را تکذیب کرد و اعلام کرد که در این حادثه هیچ مشکلی برای مسافران و یا واگن‌ها رخ نداده است.

 

Share