برگزاری نخستین جلسه هماندیشی روابط عمومی فرمانداریها و شهرداریهای در شرق گیلان
نخستین جلسه هم اندیشی روابط عمومی فرمانداریها و شهرداریهای مرکز شهرستان در شرق گیلان با حضور هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومیهای استان گیلان در لاهیجان برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نخستین جلسه هم اندیشی روابط عمومی فرمانداریها و شهرداریهای مرکز شهرستان در شرق گیلان با حضور هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومیهای استان گیلان در لاهیجان برگزار شد.
امیرحسین کبیری، معاون روابط عمومی استانداری گیلان در این نشست که در سالن جلسات فرمانداری لاهیجان برگزار شد، با اشاره به اهمیت جایگاه روابط عمومیها در دستگاههای اجرایی، گفت: تبادل تجربه و دانش هدف از تشکیل این نشست میباشد.
وی آسیبشناسی از وضعیت عملکردی روابط عمومیهای دستگاههای اجرایی استان را مهم دانست و افزود: خوشبختانه تعامل خوبی در گیلان جهت ارتقای کار روابط عمومیها وجود دارد.
معاون روابط عمومی استانداری گیلان، مطرح کردن اهداف، رسالتها و نیز نحوه پیادهسازی آنها در شهرستانها را از وظایف این کارگروه عنوان کرد و گفت: همه با هم و در کنار هم برای برداشتن گامهای مثبت جهت ارتقای جایگاه روابط عمومی در این استان تلاش خواهیم کرد.
شاهین جهانگیربلورچیان، رئیس اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری لاهیجان و عضو هیأت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومیهای استان گیلان نیز در این نشست با اشاره به اینکه کار روابط عمومی، تلفیق علم و هنر است، افزود: خودباوری مدیران روابط عمومی میتواند عامل مناسبی برای موفقیت این حوزه باشد.
وی با تاکید بر اینکه مدیری اگر اعتقاد به روابط عمومی نداشته باشد، متضرر خواهد شد، خاطرنشان کرد: با هماهنگی فرمانداران قرار است اعضای هیئت رئیسه این شورا در جلسات شورای اداری شهرستانها شرکت کنند تا بحث آموزش و اعتقاد به روابط عمومی را در نزد مدیران نهادینه کنند.
رئیس اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری لاهیجان با ببان اینکه مسئول روابط عمومی بعنوان معاون با دانش هر مدیر میباشد، گفت: آموزش مجازی خبرنویسی و اطلاعرسانی از برنامههای ما میباشد.
جهانگیر بلورچیان با تاکید بر اینکه پرورش کادر حرفهای روابط عمومی از اهداف این تشکیلات است، خاطر نشان کرد: خود باوری زمینه پیشرفت است.
وی با بیان اینکه رسانهها بازوی روابط عمومیها هستند، اذعان داشت: عملکرد دستگاههای اجرایی توسط روابط عمومیها و رسانهها به مردم رسانیده میشود.
سید رضا علوی زمیدانی، مدیر روابط عمومی اداره کل فرودگاه گیلان و عضو هیأت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومیهای استان نیز در این نشست گفت: ارتقا جایگاه روابط عمومیهای دستگاههایی مانند فرمانداری و شهرداری باید مد نظر هر شهرستانی باشد.
وی با تاکید بر لزوم یکپارچهسازی منابع اطلاعرسانی در شهرستانها، تصریح کرد: اطلاعیابی هم باید در کنار اطلاعرسانی جزو وظایف مدیران روابط عمومی باشد.
مدیر روابط عمومی اداره کل فرودگاه گیلان با اشاره به لزوم مدیریت ارتباط بین رسانهها و دستگاهها از سوی روابط عمومی ها، گفت: هم افزایی اصحاب رسانه، به خروجی مثبت در افکار عمومی ختم میشود.
مهرداد ورزلدوست، مدیر روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان گیلان و عضو هیأت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومیهای استان گیلان نیز در این نشست اظهار داشت: برگزاری کلاس آموزشی برای مدیران استان جهت حفظ و ارتقا شأن و جایگاه روابط عمومی از اولویتهای ما میباشد.
وی با بیان اینکه روابط عمومیها برای اجرای درست وظایف خود با مشکلات فراوانی روبرو هستند، گفت: مدیران بالادستی میتوانند با در اختیار گذاشتن امکانات و تقسیم درست وظایف، نقش پر رنگی در ایجاد ارتباط موثر دستگاه خود با مردم را داشته باشند.
قاسم مصفا، مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و دیگر عضو هیأت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومیهای استان نیز در ادامه این نشست، گفت:
ارائه عملکرد به مردم جزو وظایف مدیران است.
وی به استفاده از ظرفیتهای مختلف هر دستگاه برای تقویت روابط عمومیها تأکید کرد و افزود: ما در زمانهای زندگی میکنیم که مردم دارای سواد رسانهای بالایی هستند.
مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به گسترش شبکههای اجتماعی و تأثیر آن در مطبوعات و رسانه ها، گفت: همه فعالان خبری و اطلاعرسانی فضای مجازی در صورت علاقمندی میتوانند به طور رسمی و قانونی وارد دنیای حرفهای این حوزه شوند.
محمدرضا محبی، مدیر روابط عمومی صدا و سیمای مرکز گیلان و عضو هیأت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومیهای استان نیز در این نشست خاطر نشان کرد: مسئولان باید هر نکتهای که باعثعدم تمرکز مدیران روابط عمومی میشوند را رفع کنند.
وی با بیان اینکه، گیلان سومین استان از نظر تعداد رسانه مجوز دار کشور است، گفت: در شرایط سخت اقتصادی و شیوع ویروس کرونا، اخبار منفی میتواند به افکار عمومی آسیب برساند.
مدیر روابط عمومی صدا و سیما مرکز گیلان با بیان اینکه نقش رسانه در مدیریت بیماری کرونا در پیک اول شیوع این ویروس چشمگیر بود، گفت: فعالیتهای دستگاههای اجرایی باعث امید آفرینی برای مردم میشود.
علیرضا قانع مدیر ارتباطات و امور بینالملل شهرداری رشت و دیگر عضو هیأت رییسه شورای روابط عمومیهای استان گیلان با بیان اینکه روابط عمومیها از مهمترین بخشهای هر سازمانی هستند اظهار امیدواری کرد با ادامه برگزاری این جلسات شاهد بهبود فضای فعالیت روابط عمومیها باشیم.
یونس محمودی، فرماندار لاهیجان نیز در این نشست با بیان اینکه این شهرستان از نظر فرهنگی و اجتماعی، خواستگاه علما، آیات، متکلمین، فرهیختگان، صاحبان قلم و رسانه از دیرباز بوده است، گفت: در عصر ارتباطات، لاهیجان مورد توجه اندیشه ورزان در سراسر کشور قرار دارد.
وی با بیان اینکه روابط عمومیها باید تحلیلپذیر باشند، گفت: مدیران و کارگزاران به واسطهی روابط عمومی ها، باید ارتباط با مردم را جزو اولویتهای خود قرار دهند.
نماینده عالی دولت در شهرستان لاهیجان گفت: چنانچه رسانهها و روابط عمومیها به روز باشند و از فناوریهای روز دنیا بهره ببرند، بستر رقابت همتایان جهانی فراهم خواهد شد.
محمودی با بیان اینکه همه ما باید به سلاح علم و ایمان باشیم، گفت: بیان حقیقت از سوی روابط عمومیها به مدیران جزو وظایف مدیران است.
وی استیفای حقوق شهروندی را وظیفه مدیران دستگاههای اجرایی و مدیران روابط عمومی دانست و گفت: مدیران میبایست عملکرد و خدمات خود را از طریق روابط عمومی ها، به مردم ارائه نمایند.
مرتضی عالم مدیر روابط عمومی فرمانداری لاهیجان هم در این جلسه گفت: برگزاری این جلسه فرصت مناسبی برای استفاده از تجربیات روابط عمومیها و بررسی مشکلات فعالان این حوزه هست.
در ادامه این جلسه مدیران روابط عمومی فرمانداریها و شهرداریهای شرق گیلان به بیان مشکلات این حوزه پرداخته و خواستار تداوم هم اندیشی برای ارتقای فعالیت روابط عمومیها شدند.
دیدگاه