اگر خدماتی هست، چرا باید کارگران از آن خدمات محروم باشند؟

از ۲۳ مجتمع رفاهی تامین اجتماعی؛ ۱۲ مرکز زیان‌ده هستند؛ ۴۹ درصد مراکز نیز بلااستفاده!

شرکت رفاه‌گستر تامین اجتماعی ۲۳ مجتمع رفاهی فعال دارد که از این ۲۳ مرکز، ۴۹ درصد ظرفیت مراکز اقامتی، تفریحی و ورزشی بلااستفاده مانده و همچنین ۱۲ مرکز نیز زیان‌ده هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از نود اقتصادی؛ یکی از شرکت‌های زیرمجموعه سازمان تامین اجتماعی، شرکت رفاه‌گستر تامین اجتماعی است. طبق اساسنامه این شرکت، شرکت مذکور برای برنامه‌ریزی و هدایت امور سیاحتی، زیارتی و رفاهی کارکنان شاغل، بازنشسته و مستمری بگیران تامین اجتماعی و اداره مراکز رفاهی سازمان و همچنین اعطای تسهیلات به کارکنان سازمان تشکیل شده است.

نکته قابل تامل اینکه براساس آخرین صورت مالی حسابرسی شده، این شرکت ۲۳ مرکز فعال (مجتمع‌های تفریحی و هتل‌ها و رستوران‌ها) دارد که از این ۲۳ مرکز، ۴۹ درصد ظرفیت مراکز اقامتی، تفریحی و ورزشی بلااستفاده مانده و همچنین ۱۲ مرکز نیز زیان‌ده هستند که از جمله آنها می‌توان به زیان‌دهی هتل فجر لاهیجان، رستوران سازمان مرکزی، رستوران شمس‌آباد تهران، رستوران سازمان مرکزی، مجتمع اقامتی خیام مشهد، مجتمع طرقبه، مجتمع رفاهی کرمانشاه و … اشاره کرد.

اما از آنجایی که سنگ‌بنای سازمان تامین اجتماعی با حق‌ بیمه کارگران کشور گذاشته شده و بیش از ۹۵ درصد درآمد سازمان از محل حق‌بیمه ۱۴ میلیون کارگر زحمت‌کش کشور است، حال این سوال پیش می آید اگر اینگونه خدماتی هست، چرا باید کارگران از آن خدمات محروم باشند؟

Share