مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان مطرح کرد:

مشارکت ۲۱ کتاب فروشی در گیلان در طرح بهارانه کتاب

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به آغاز اجرای طرح «بهارانه کتاب ۹۹» با مشارکت ۲۱ کتاب فروشی در سطح استان، گفت: در اجرای این طرح به خریداران کتاب با ارائه شماره کارت ملی حداکثر تا مبلغ ۳۰ هزار تومان یارانه خرید کتاب تعلق می‌گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به آغاز اجرای طرح «بهارانه کتاب ۹۹» با مشارکت ۲۱ کتاب فروشی در سطح استان، گفت: در اجرای این طرح به خریداران کتاب با ارائه شماره کارت ملی حداکثر تا مبلغ ۳۰ هزار تومان یارانه خرید کتاب تعلق می‌گیرد.

فیروز فاضلی در جمع خبرنگاران، با اشاره به آغاز اجرای طرح «بهارانه کتاب ۹۹» با شعار «بهار کتاب همزمان با بهار دل‌ها» همزمان با سالروز میلاد امام حسن مجتبی(ع) در سراسر کشور، اظهار کرد: این طرح در استان گیلان از ۲۰ اردیبهشت‌ماه با مشارکت ۲۱ کتابفروشی استان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه علاقه‌مندان به حوزه کتاب و کتابخوانی تا ۳۰ اردیبهشت ماه فرصت دارند تا از تخفیفات این طرح برای خرید کتاب استفاده کنند، افزود: «انتشارات جنگل جاودانه»، «انتشارات طاعتی»، «انتشارات وارسته»، «پاتوق کتاب»، «روزگار»، «روشنان»، «شهر کتاب»، «فرازمند»، «ماه نو»، «مرکز فرهنگی آسمان»، «مژده»، «کتابسرای دیبا» و «کودک و نوجوان باز باران» در شهر رشت به‌همراه «روشنا»، «قصر دانش نوین»، «میرزایی» و «معلم» بندر انزلی، «خانه کتاب» و «شهر کتاب» لاهیجان، «خاوری» و «شهر کتاب» لنگرود کتابفروشی‌های فعال گیلان در این طرح هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه علاقه‌مندان به کتاب می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی http://tarh.ketab.ir اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنند، گفت: در اجرای این طرح به خریداران کتاب با ارائه شماره کارت ملی حداکثر تا مبلغ ۳۰ هزار تومان یارانه خرید کتاب تعلق می‌گیرد و هر شماره ملی حداکثر تا مبلغ ۱۵۰ هزار تومان مجاز به خرید کتاب است که این خرید تا سقف ۲۰ درصد مشمول تخفیف «طرح بهارانه» می‌شود.

فاضلی، با بیان اینکه تخفیف طرح بهارانه شامل کتاب‌های چاپی، عمومی، دانشگاهی و کودک و نوجوان است، تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بیش از دو ماهه مراکز فرهنگی به ویژه کتابفروشی ها اجرای این طرح فرصتی مناسب برای علاقه مندان به حوزه کتاب برای تهیه کتاب‌های مورد نیاز خود است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته شاهد انتشار ۸۴۱ عنوان کتاب در گیلان بوده‌ایم، گفت: این تعداد در مقایسه با سال قبل‌تر با رشد ۲۲ درصدی همراه بوده و نشان دهنده ظرفیت و پتانسیل استان گیلان در حوزه کتاب و ترویج فرهنگ مطالعه با توجه به سابقه فرهنگی و سطح بالای سواد مردم این استان است.

Share