در نشست خبری اعلام فرخوان چهارمین دوسالانه سرمایه اجتماعی مطرح شد:

سرمایه اجتماعی مربوط به یک موقعیت و یا زمان خاص نیست | می‌خواهیم استقلال جشنواره حفظ شود

میرزایی، عکاس مستند اظهار داشت: ما فرا ملی کار می‌کنیم و ان‌شاءلله در سال‌های بعد بتوانیم این جشنواره را در سطح بین المللی برگزار کنیم زیرا سرمایه اجتماعی چیزی نیست که مربوط به یک موقعیت و یا زمان خاص باشد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، صبح امروز (چهارشنبه ۱۱ دیماه) در نشست خبری اعلام فرخوان چهارمین دوسالانه سرمایه اجتماعی، افشین میرزایی، عکاس مستند و دبیر اجرایی این جشنواره گفت: مجموعه ما بدون حامی شروع  بکار کرد و با وجود برخی اسپانسرها به راه خود ادامه داد.

میرزایی در ادامه با تأکید بر اینکه نشست خبری امروز ارتباطی با روز رشت ندارد، اظهار داشت: ما فرا ملی کار می‌کنیم و ان‌شاءلله در سال‌های بعد بتوانیم این جشنواره را در سطح بین المللی برگزار کنیم زیرا سرمایه اجتماعی چیزی نیست که مربوط به یک موقعیت و یا زمان خاص باشد.

این عکاس مستند در رابطه با عملکرد موسسه سبزکاران بالان، بیان کرد: تا زمانی که همه ما به همدیگر اعتماد نداشته باشیم، صلح و آرامش به وجود نخواهد آمد و تا وقتی که این اعتماد هست ما می‌توانیم سرمایه اجتماعی داشته باشیم.


وی در رابطه با موضوع و محور اصلی جشنواره، با بیان اینکه همیشه سرمایه اجتماعی موضوع اصلی این جشنواره است و همیشه تلاش کردیم یک بخش‌های ویژه‌ای به محورهای این جشنواره اضافه کنیم، تصریح کرد: امسال جشن‌ها و بازی‌های بومی و محلی، بخش ویژه این جشنواره است زیرا این جشن‌ها نمود اصلی سرمایه اجتماعی هستند.

میرزایی ادامه داد: تیم ما یک تیم کارشناسی و ارزیابی به این دوره اضافه کرد که هدف آن‌ها بررسی بصری تصاویر از لحاظ موضوعی است.

می‌خواهیم استقلال جشنواره حفظ شود

نسیم طواف‌زاده، مدیرعامل موسسه سبزکاران بالان گفت: هدف ما در سه دوره گذشته حفظ  استقلال دوسالانه و انتشار عکس‌هایی با مصادیق واقعی بوده است و به همین دلیل تلاش کردیم که تحت سلطه ارگان‌های دولتی که خواسته‌های خاصی دارند، قرار نگیریم.

وی همچنین ادامه داد: دوسالانه سرمایه اجتماعی با سه دوره جشنواره‌ی موفق خود در چهارمین دوره هم هنوز لوگوی ارشاد بر روی پوستر خود ندارد زیرا یکی از دلایل این است که می‌خواهیم استقلال جشنواره حفظ شود و مضامینی که نهادها دنبالش هستند، تکرار نشود.

طواف‌زاده در ادامه بیان کرد: سرمایه اجتماعی برای ما ابزار توسعه نیست بلکه یک نوع از المان‌های نشان‌دهنده توسعه است و ما نمی‌خواهیم این جشنواره را  وسیله قرار دهیم تا یک توسعه اتفاق بیافتد بلکه هدف ما نشان دادن سرمایه اجتماعی به همه مردم دنیا است، اگرچه که فاصله ما با اهدافمان زیاد است.

مدیرعامل موسسه سبزکاران بالان گفت: در این دوره داوران را از سه نفر به پنج نفر افزایش داده‌ایم و جدا از این موضوع یک تیم، شامل دبیر هیات داوران هم مشخص کردیم تا کار به شکل قوی‌تر و سریعتر صورت گیرد.

وی در پایان گفت: سرمایه اجتماعی یک موضوع جهانی است و هرکس از هرجای کشور عکسی بگیرد می‌تواند در این جشنواره شرکت کند.

به گزارش دیارمیرزا، اختتامیه این جشنواره ۱۰ اسفند ۹۸ همراه با برپایی نمایشگاه عکس‌های منتخب برگزار می‌گردد.

Share