به روایت فرماندار شفت

جزئیات آتش سوزی در امامزاده ابراهیم شفت و استقرار دائمی خودروی آتش نشانی در آینده

محسنی یادآور شد: با تلاش بی وقفه آتش نشانان، حریق در کمترین زمان ممکن مهار و از سرایت آن به دیگر ساختمان ها جلوگیری شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرماندار شفت از مهار کامل آتش سوزی شش واحد مسکونی در روستای گردشگری امام زاده ابراهیم (ع) این شهرستان خبر داد.
محمدرضا محسنی بعد از ظهر چهارشنبه  با اعلام این مطلب اظهار کرد: با اطلاع از وقوع آتش سوزی در این منطقه، بلافاصله با هماهنگی های لازم خودروهای آتش نشانی شهرهای  شفت ،فومن، چوبر و رشت به محل حادثه اعزام شدند.
وی افزود: حریق بر اثر انفجار گاز پیک نیکی یکی از منازل این روستا در ابتدای ورودی امام زاده ابراهیم (ع) بوقوع پیوست و به دلیل چوبی بودن سازه های این خانه، آتش به سرعت به واحدهای مسکونی همجوار سرایت کرد.
محسنی یادآور شد: با تلاش بی وقفه آتش نشانان، حریق در کمترین زمان ممکن مهار و از سرایت آن به دیگر ساختمان ها جلوگیری شد.
فرماندار شهرستان شفت با اشاره به عدم مصدومیت جدی برای افراد در این حادثه گفت: خوشبختانه مصدومان به کمک تیم اورژانس و هلال احمر و به صورت سرپایی مداوا شدند.
محسنی با انتقاد از نحوه اطلاع رسانی در فضای مجازی و حاشیه سازی در خصوص این آتش سوزی افزود: انتظار داریم از استفاده ابزاری از هر حادثه و رخدادی به عنوان وسیله ای برای حاشیه سازی های بی مورد و ضعیف نشان دادن عملکرد خدمتگزاران مردم، خودداری و مسئولان همراه و در کنار مردم دانسته شوند.
وی تصریح کرد : هرگونه اطلاعات و اخبار صحیح از طریق رسانه های رسمی و از منابع موثق دریافت شده و از انتشار سلیقه ای اخبار در فضای مجازی جدا پرهیز شود.
فرماندار شهرستان شفت خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه های مردم روستای امام زاده ابراهیم (ع) استقرار دائمی یک خودروی آتش نشانی در این روستا است که طی هماهنگی های به عمل آمده با معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان، قول مساعد در خصوص استقرار دائمی یک دستگاه خودروی آتش نشانی در این روستا داده شده است.
امامزاده ابراهیم از فرزندان امام موسی کاظم (ع) است که مرقد مطهر آن بزرگوار در ۳۰ کیلومتری شفت و در دهستان چوبر در منطقه ییلاقی در دامنه کوه اسلار و ونی واقع است و دارای یکصد خانوار ساکن و ۶۰۰ خانوار فصلی می باشد.
شهرستان شفت با دو بخش مرکزی و احمدسرگوراب، در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.

Share