افتتاح سامانه برون سپاری خدمات الکترونیک سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت
سامانه برون سپاری خدمات الکترونیک سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت در دفاتر پیشخوان دولت افتتاح شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سامانه برون سپاری خدمات الکترونیک سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت دردفاتر پیشخوان دولت دربلوار شهید چمران توسط شهردار وجمعی از مدیران شهری رشت و مسئولین ارتباطات و فناوری اطلاع استان گیلان افتتاح شد.
امیرلو مدیرعامل سازمان حملونقل بار و مسافر شهرداری رشت صبح روز ۱۰اسفند ماه در مراسم افتتاح برون سپاری خدمات سازمان تاکسیرانی در دفاتر پیشخوان دولت واقع در بلوار شهید چمران ضمن تشکر از حاضرین، از آنلاین وبه روز رسانی سیستم تاکسیرانی وحضور افراد متخصص دراین برون سپاری سازمانی ابراز رضایتمندی وتقدیر کرد.
یزدانی سرپرست مرکز فناوری اطلاعات سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت ضمن ارائه گزارش کامل طرح برون سپاری سازمان تاکسیرانی دردفاتر پیشخوان دولت به شهردار رشت ومسئولین حاضر در جلسه به تشریح این طرح واجرای عملیات سامانه به روز و فرآیند محور آن اشاره نمود.
وی اظهار داشت: طبق قرارداد این پروژه، شرکت همواره بدون محدودیت در توسعه و دریافت هزینه با ماهمکاری خواهد کرد.
در این مراسم مرتضی شریفی شهردارم نطقه سه ضمن تشکر از عوامل فعال در راه اندازی سامانه از رسیدن به مرحله درآمدزایی این طرح ابراز رضایت کرد.
کارگرنیا عضو شورای شهر از اجرای طرح برون سپاری خدمات سازمان تاکسیرانی از به عینیت رسیدن فرمایشات مقام معظم رهبری در تکریم ارباب رجوع یادکرد که خدمت رسانی به تاکسیرانان با کمترین وقت وهزینه ارائه میشود.
رسولی رییس کمیسیون ترافیک وحمل ونقل شورای شهر نیز طی بیاناتی ضمن تشکر از دکتر ثابت قدم و مجموعه شهرداری برای کسب افتخاری اینچنین که رعایت اصل خدمت یعنی رضایت است وفراهم نمودن رشد جامعه مدرن درشهر مدرن گفت: دربزنگاه، زمانی که دنیا از مسیر تعاریف سنتی درحال تغییر است ما میتوانیم ادعا کنیم این فصل جدید ارائه خدمات به شهروندان به سمت بهترین کیفیت پیش می رود.
ایجاد شهر هوشمند در گیلان
توکلی مدیر کل ارتباطات وفناوری استان گیلان از هدفمندی بحث الکترونیک به ۱۱۰۰خدمت درمجموع دولت و۷۰۰ خدمت شناسنامه دار برای دستگاه های اجرایی ویک سوم تعلق این خدمات برای شهرداری ها، به اهمیت ۲۲۰خدمت دراختیار شهرداری رشت اشاره نمود.
وی از رشد ۱۰ درصدی با ۲۰خدمت خبرداد و به تشریح چگونگی ارائه خدمات و فصل جدید همکاری مجموعه دولت باشهرداری پرداخت.
توکلی با ذکر آمار براساس ارقام به پیشرفت کیفیت خدمات و کاهش هزینه ها اشاره نمود.
مدیر کل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان گیلان بیان داشت: درحال حاضر ۳۸نقطه دفتر پیشخوان دولت با هدف کاهش سفرهای درون شهری مشغول فعالیت است وخدمات رفاهی مردم بانظارت سازمان انجام میشود.
وی به آمادگی همکاری بامجموعه شهرداری درکلیه نقاط استان از جمله شهرستان های لاهیجان، انزلی و آستارا اشاره نمود وگفت: به دنبال تبدیل شهرها به شهر هوشمند هستیم که مردم درحداقل زمان باکاهش هزینه به سرویس های خدمات الکترونیک دسترسی داشته باشند.
تاکید ثابت قدم بر تحقق عدالت اجتماعی
ثابت قدم نیز در ادامه به هوشمند سازی با افزایش تعداد دوربینهای تصویری برای بهره وری از منابع انسانی در راستای رسیدن به عدالت اجتماعی و فراهم نمودن توانایی ارائه خدمات به آحاد ملت و قشرهای جامعه تاکید کرد.
شهردار رشت به هماهنگی بخش خصوصی برای کاهش عوارض ناشی از سخت افزار و نرم افزار مرتبط با IT اشاره نمود و اظهار داشت: هوشمند سازی شهر موضوع مبنایی دارد بویژه درحوزه ارتباطات و اطلاعات امروزه قطعاً ما نیازمند این هستیم که در این مسیر گام های سریعتر برداریم.
وی توانایی درایجاد مدیریت منابع انسانی درکیفیت وسرعت تلفیق داده ها و اطلاعات و ارتباطات مجازی با نگاه نرم افزاری بجای نگاه سخت افزاری از عوامل موفقیت شهرها برشمرد.
ثابت قدم بیان داشت: به یقین استفاده از بستر مناسب و عزم دولت به ما کمک خواهد کرد به شهروندانی هم رتبه باهم برسیم و در این بستر بتوانیم عدالت اجتماعی را معنادار کنیم که در دین ما حافظ است، عدالتی که در فرمایشات مقام معظم رهبری جز با ارائه خدمت به مردم بدست نمی آید.
شهردار رشت ابراز امیدواری کرد: بتوانیم باحداقل هزینه به حداکثر کارایی وبهره وری و اثربخشی برای اقشار جامعه وکلیه عوامل حمل و نقل بار و مسافر شهری رشت برسیم.
دیدگاه