امیر خجسته خبرداد

متهمان پرونده بنیاد شهید در آستانه دادرسی قرار دارند/ برخورد با فساد نیز این دولت و آن دولت نمی‌شناسد/کسانی که بیت‌المال را غارت کرده‌اند، باید تعیین تکلیف شوند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،رئیس هیأت تحقیق و تفحص مجلس از بنیاد شهید گفت: متهمان پرونده مفاسد اقتصادی بنیاد شهید در شعبه ۷ دادسرای کارکنان دولت در آستانه دادرسی قرار دارند تا به پرونده آنها رسیدگی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، امیر خجسته با اشاره به آخرین وضعیت این پرونده اظهار داشت: هدف از تحقیق و تفحص از بنیاد شهید، رسیدگی به بنگاه‌های اقتصادی آن از قبیل بانک دی و مؤسسه کوثر بوده و حتی برخی از بنگاه‌های اقتصادی آن در شرایطی تأسیس شده بود که کسی از آنها خبر نداشته است.shahid-bonyad

وی تأکید کرد: مفاسد رخ داده در بنیاد شهید مربوط به دولت گذشته و فعلی بوده و برخورد با فساد نیز این دولت و آن دولت نمی‌شناسد و باید قاطعانه با آن برخورد شود.

رئیس هیأت تحقیق و تفحص مجلس در بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره دستگیری‌های صورت گرفته گفت: با ورود جدی دادستان تهران به گزارش این پرونده، چندین نفر تاکنون دستگیر شده‌اند و افراد دیگری نیز در آستانه دستگیری هستند و این کار قطعاً انجام می‌شود؛ افرادی هم که تاکنون دستگیر شده‌اند در شعبه ۷ دادسرای کارکنان دولت در آستانه دادرسی قرار دارند تا به پرونده آنها رسیدگی شود.

خجسته با تأکید بر اینکه مداخله مجلس در این پرونده هیچ‌گاه تمام نخواهد شد، خاطرنشان کرد: بر اساس قانون، پرونده از دست ما خارج شده و از مجلس به قوه قضائیه ارسال شده اما ما باید مراقبت کنیم تا تمام اموال به بیت‌المال بازگردد و متخلفان نیز مجازات شوند؛ همه کسانی که بیت‌المال را غارت کرده‌اند، باید تعیین تکلیف شوند.

وی با تشکر از معاونت اقتصادی وزارت اطلاعات و سازمان بازرسی برای ورود جدی به این پرونده، اظهار داشت: در مجموع حدود ۹۰ درصد از وجوه کلانی که از بنگاه‌های اقتصادی بنیاد شهید رفته بود، برگردانده شده است و باید مراقبت کنیم تا همه اموال و وجوه برگردد.

هیات رئیسه هیات تحقیق و تفحص مجلس از صندوق ذخیره فرهنگیان، هفته آینده تشکیل می‌شود

خجسته در ادامه با اشاره به تشکیل هیأت تحقیق و تفحص مجلس از صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: هیأت رئیسه صندوق هفته آینده انتخاب خواهند شد.

عضو هیأت تحقیق و تفحص مجلس از صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، سوءاستفاده هشت هزار میلیارد تومانی از صندوق قطعی است و در این میان ۹۰ درصد تسهیلات اعطا شده به ۳۰ نفر رسیده است؛ در حالی که جمعیت یک میلیون نفری فرهنگیان تنها از ۱۰ درصد تسهیلات بهره‌مند شده‌اند.

خجسته خاطرنشان کرد: این نشان می‌دهد که در اعطای این تسهیلات، ضمانت‌های کافی گرفته نشده است.

وی تأکید کرد: تا تعیین تکلیف کامل این پرونده در مجلس پیگیر آن خواهیم بود و به همه فرهنگیان این قول را می‌دهیم که تمام سرمایه‌ای را که از دستشان رفته، به آنها بازخواهیم گرداند.

عضو هیأت تحقیق و تفحص مجلس از صندوق ذخیره فرهنگیان خاطرنشان کرد: تا این مرحله هفت یا هشت نفر در این پرونده بازداشت شده‌اند.

Share