گفتگو با خانواده شهید نجفی

فراموش نکنید که خون شهدا برای چه ریخته شده است

محمدعلی نجفی اظهار داشت: جوانان ما برای حفظ کشور، برای تبعیت از اسلام و زنده نگه داشتن ارزشهای اسلامی به دفاع برخاستند بنابراین جامعه امروز باید فراموش نکند که خون شهدا چقدر ارزشمند است و برای چه ریخته شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، هفته دفاع مقدس؛ یاد آور رشادت ها و مظلویت های فرزندان این مرز و بوم است که دلیرانه استقامت کردند تا ایران اسلامی با خونشان حفظ شود و تا زن ایرانی مسلمان هر زمان که از کوچه و خیابان می گذرد آرامش رادر دلش بهمراه داشته باشد.photo_2016-09-29_13-56-55

جوان ایرانی در هفته دفاع مقدس باید به کشورش افتخار کند و ذره ای در این فکر غرق شود که اگر جوانان آن زمان برای آینده ما رفته اند ما برای به هدر نرفتن خون جوانان گذشته برای حفظ شان و شانیتشان چه کرده ایم ؟! باید فکر کند شهادت افتخار است یا جان سپردن!!! در هفته با شکوه دفاع مقدس قرار داریم و به همین مناسبت در کوچه پس کوچه هایی که عطر لاله را می دهد قدم زدیم و به شهر کومله در شهرستان لنگرود رسیدیم ؛ راهی خانه ای از جنس نور و پاکی شدیم تا به این بهانه یادی کنیم از رشادت های شهدای عزیز این مرز و بوم ؛ از عشقشان به ایران اسلامی.

شهید علی نجفی کومله از شهدای ۸ سال دفاع مقدس است که در یک خانه سنتی و خانواده مذهبی در ۱۰ خرداد ماه سال۱۳۴۲در شهر کومله دیده به جهان گشود.
پس از سلام و احوالپرسی با خانواده شهید نجفی به مادرش و چین و چروکهای روی پیشانی اش خیره شدیم و پرسیدیم مادر ؟! چه خبر از علی و یادش ؟!
زیرلب با زبان گیلکی «ای علی جون کوره هیسی مار».
انیس سیف پور مادر علی با نگاهش حرفهای زیادی داشت که بزند، انتطار در نگاههای مادر پیرش موج میزد و آن چشمان منتظر ناخواسته با سوز همراه بود و ما را به یاد دلتنگی های مادرانه انداخت.
مادر شهید سکوت میکند و در این میان این پدر شهید است که ورود میکند و میگوید اجازه دهید من بگویم.

محمد علی نجفی پدر شهید نجفی می گوید: پسرم علی دوران ابتدائی،راهنمائی و دبیرستان را با موفقیت پشت سر گذاشت و سالهای پایانی دوران دبیرستان او که مصادف با پیروزی انقلاب اسلامی و شروع جنگ تحمیلی بود،دوران خوب و شیرینی برای او بود زیرا به همراه دیگر دوستانش همچون شهیدان ناصر و محمود نیکنام و شهید فرهاد لاهوتی در راهپیمایی ها و جلسات حمایت از انقلاب و مخالفت با طاغوت شرکت می نمود.

نجفی با دستانش که عطر مهر و محبت را با پیچشش در صحبت در اتاق کوچک و با صفایشان آمیخته شده بود آنچنان با انرژی و جذاب و محکم سخن به میان می آورد که گویی فرزند شهیدش کنارش نشسته و او را می بیند و با دیدنش این انرژی را دست یافته است.

پدر شهید ادامه می دهد: علی من سرانجام در سال۱۳۶۰ با موفقیت در رشته اقتصاد اجتماعی گواهی نامه پایان دوره متوسطه را دریافت می کند و بلافاصله برای اولین بار در سال۱۳۶۰ عازم جبهه های نبرد حق علیه باطل می شود.
وی گفت: علی هنوز در جبهه ها حضور داشت که با خبر شد در آزمون تربیت معلم در رشته ادبیات فارسی قبول شده و بعد از مدتی در مرکز تربیت معلم تبریز مشغول تحصیل شد اما عشق به امام،انقلاب و اسلام مانع می شد که با خاطری آسوده و بی دغدغه به ادامه تحصیل بپردازد.

نجفی افزود: در نتیجه شهید علی طی مدت ۲سال تحصیل در مرکز تربیت معلم جندین بار داوطلبانه عازم جبهه های جنوب شد، پس از اتمام تحصیل در روستاهای شهرستان رودسر مشغول به تدریس شد و پس از مدتی مسئول ستاد پشتیبانی جبهه و جنگ اداره آموزش و پرورش شهرستان رودسر شد و این امر مزید بر علت گردید که او راحت تر و آسوده خاطرتر به جبهه ها اعزام شود و وظیفه اش را در این راستا انجام دهد.

photo_2016-09-29_13-55-50مادر علی در این زمان گفت: من آرامش دارم چون علی من همیشه در کنار من حضور دارد و در همه کارها به من کمک میکند.

مادر شهید نجفی از فرزندان دیگرش هم می گوید که پسر دیگری به نام مهدی دارد و او اکنون در رشته دکترای ادبیات عرب در حال تحصیل است و سه فرزند دختر هم دارد که هر سه فرهنگی هستند و با خنده بر لبانش و دستهای رو به آسمانش خدا رو شکر میگفت که تمامی فرزندانش دارای تحصیلات عالیه هستند و به آنها در دین و علم افتخار می کند.
خانم سیف پور افزود: پسرم علی سر انجام در سال۱۳۶۵ با بدن مجروحش در عملیات کربلای۲شرکت کرد و در تاریخ ۹ شهریور ماه سال ۱۳۶۵ در منطقه حاج عمران عراق به همراه ۱۲ نفر از بهترین دوستانتش از شهر کومله به درجه رفیع شهادت رسیدند و به اعتقاد من بهترین بها در معامله با خدا را بدست آورد.

 خواهر شهید نیز به ما می گوید: برادرم شهید علی نجفی عاشقانه و دلاورانه عزم میدان کرد و در این راه هیچ چیز جلودارش نبود نه درس، نه شغل معلمی، نه مسئولیت ،نه خانه و خانواده و نه زخمهای به تن مانده و نه هیچ یک از موانعی که هرکدام از آنها می توانست بهانه ای برای عدم کسب این فیض عظیم شود.

زهرا نجفی افزود: علی همیشه و همیشه با آرامش با همه برخورد میکرد و بزرگترین درسی که به ما داد مدیریت و متانت بود که ما سعی کردیم این دو ویژگی را سرلوحه کارمان قرار دهیم.

پدر شهید نجفی ادامه داد: علی در منطقه حاج عمران عملیات کربلای ۲ به شهادت رسید که آرزو میکنم راهش پر رهرو باشد.

محمدعلی نجفی اظهار داشت: جوانان ما برای حفظ کشور، برای تبعیت از اسلام و زنده نگه داشتن ارزشهای اسلامی به دفاع برخاستند بنابراین جامعه امروز باید فراموش نکند که خون شهدا چقدر ارزشمند است و برای چه ریخته شده است.

وی اعلام داشت: مسئولین ما در هر جایگاه و پست و منصبی هستند باید سنگرهایشان را با یاد خدا حفظ کنند و نگذارند حتی ذره ای از یاد خدا و اسلام غافل شویم.

خبرنگار: مرضیه عسگری


tel final1

Share