سید مرتضی جوانمرد

در حاشیه یک اتفاق; همه با هم برای تئاتر

شاید بهتر است دست اندرکاران عرصه فرهنگی گیلان با توجه به مشکلات پیش آمده برای هنر پرحاشیه این روزهای اخیر، فرصت های این چنینی را برای ترمیم وجهه تئاتر پرسابقه دیار اولین ها و مهد هنرمندان قدر نهند و با هماهنگی بیشتر برای انعکاس ظرفیت های فرهنگی این هنر فاخر عمل نمایند.

با سلام و خسته نباشید خدمت همه زحمتکشان عرصه فرهنگ و هنر.

photo_2016-01-18_20-58-54انتقاد و متعاقب آن پیشنهادی داشتم که امیدوارم به نظر بزرگان این عرصه بی ادبی محسوب نگردد.
امشب  برای پوشش تصویری تئاتر فیزیکال «کا» به تئاتر شهر رشت رفتم، با توجه به سابقه پوشش تصویری تئاتر های گوناگون برای هماهنگی به مسئولین آنجا مراجعه نمودم و بعد از معرفی، کسب اجازه کردم که با برخورد ناخوشایندی مواجه شدم. مسئول برگزاری با بیان این مورد که عکاسان زیادی از تئاتر ما عکس گرفتند اما به ما تحویل ندادهاند از عکاسی بنده ممانعت نمود!
شاید بهتر است دست اندرکاران عرصه فرهنگی با توجه به مشکلات پیش آمده برای هنر پرحاشیه این روزهای اخیر، فرصت های این چنینی را برای ترمیم وجهه تئاتر پرسابقه دیار اولین ها و مهد هنرمندان قدر نهند و با هماهنگی بیشتر برای انعکاس ظرفیت های فرهنگی این هنر فاخر عمل نمایند.
بنده به نوبه خود با اینکه از برخورد به وجود آمده آزرده گشتم، اما آمادگی خود را در تلاش برای پاک کردن خدشه ایجاد شده بر پیکر تئاتر گیلان اعلام می دارم البته به شرط حیات ان شا الله.
در مقابل از مسئولین فرهنگی تقاضامندم برای شفاف سازی هنرمندان این عرصه در احترام به ما خبرنگاران و عکاسانی که دغدغه ی هنر این مرز و بوم را داریم، تلاش نمایند تا دیگر شاهد چنین برخوردهای به دور از بصیرت در عرصه ی هنر و فرهنگ این مرز و بوم نباشیم.
با احترام
سید مرتضی جوانمرد

۲۷ دی ماه ۱۳۹۴

گفتنی است دیارمیرزا برای حمایت از فعالیت های فرهنگی و هنری تاکنون بسیاری از کنسرت های موسیقی را در سالیان گذشته و همچنین تئاترهایی که در گیلان به روی صحنه می روند را بدون کمترین چشمداشتی پوشش تصویری داده است.

Share