استاندار گیلان:فضای گیلان برای سرمایه‌گذاری بهبود یافته است

از راه اندازی شهرک های صنفی و کارگاهی حمایت می کنیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نجفی صبح امروز در دیدار مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران که در استانداری برگزار شد گفت : برای راه اندازی شهرک های صنفی و کارگاهی حمایت‌های لازم در استان انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نجفی صبح امروز در دیدار مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران که در استانداری برگزار شد گفت : برای راه اندازی شهرک های صنفی و کارگاهی حمایت‌های لازم در استان انجام می‌شود.اصلی

وی گفت: بهبود فضای کسب و کار، تسهیل در ارائه خدمات به صنوف، کاهش آلودگی زیست محیطی و برخی مشکلات شهری نظیر ترافیک از مزایای ایجاد شهرک های صنعتی و کارگاهی است.

محمدعلی نجفی همچنین به بهبود مستمر فضای کسب و کار در گیلان اشاره کرد و با اشاره به بالا بودن قیمت زمین در استانهای شمالی خواستار ارائه‌ی مشوق‌های بیشتر برای سرمایه‌گذاری در گیلان شد و افزود : فضای گیلان برای سرمایه‌گذاری بهبود یافته است و در حال خروج از وضعیت نامناسبی هستیم که در طول سالها در استان ایجاد شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این دیدار با قدردانی از تلاش‌های استاندار گیلان برای جلوگیری از عودت زمینهای شهرک صنعتی سفیدرود گفت: محدودیت زمین یکی از بزرگترین چالشها برای توسعه فعالیت شهرک‌های صنعتی است که اختصاص این زمین چشم انداز روشن برای استقرار این واحدها در چند دهه‌ی آینده خواهد داشت.

سید محمد علی سید ابریشمی همچنین تأکید کرد: سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی آمادگی ایجاد شهرک های صنعتی و کارگاهی در جوار شهرک های صنعتی دارد.

وی همچنین با اشاره به مزایای سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی گفت: براساس قانون رفع موانع تولید سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی از ۵ تا ۱۳ سال معافیت مالیاتی دارد.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی افزود : این معافیت از زمان آغاز بهره برداری واحدهای صنعتی آغاز شود.

سید محمدعلی سید ابریشمی همچنین یکی از مشکلات واحدهای تولیدی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی را تأمین زیر ساخت‌های آنها عنوان کرد و گفت: در قانون رفع موانع تولید شهرک های خدمات دهنده نظیر آب، برق و گاز موظفند تا خدمات خود را در واحدهای تولیدی بیاورند.

teledintitled

Share