حميد رسايي در رشت:

برکناری سعید جلیلی یکی از شرطهای احمدی نژاد برای ترک خانه نشینی اش بود

رسایی دولت نهم را دولتی ضد استکباری و بر اساس تفکر امام دانست و افزود: مردمی که در دور اول آرای کمتری به احمدی نژاد نسبت به هاشمی داده بودند ، از ترس روی کار آمدن دوباره هاشمی دور دوم ۱۳ میلیون بیشتر از دور اول به احمدی نژاد رای دادند.

به گزارش دیار میرزا و به نقل از ۸دی حمید رسایی نماینده مردم  تهران در مجلس شورای اسلامی در بین هواداران سعید جلیلی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در رشت عملکرد دولتهای مختلف پس از انقلاب را مورد ارزیابی قرار داد.

رسایی در ابتدا اهمیت امام به اسلام را یادآور شد و تاکید کرد در این یازده دولت و ۱۰ رییس جمهور هر کدام به اسلام ، اصول ، آرمانها و ولایت نزدیکتر شد  خدمات بیشتری به مردم ارائه داد.

وی در تحلیل دولت موقت بازرگان گفت:دولت موقت به مبانی فکری امام اعتقادی نداشت لذا در بحث تسخیر لانه جاسوسی استعفا داد که امام هم نیز آن را پذیرفت و جالب اینکه همان نهضت آزادیها امروز شعارهایشان که عدم توان مقابله با آمریکا بود با حرف امروز  برخی از کاندیداها تطابق داشته و از او دفاع می کنند.

setad-jalili-13

دولت خیانت بنی صدر هم که نتوانست خدمتی به ملت و جنگ ارائه دهد لذا به آن شکل از کشور فرار نمود و امروز در فرانسه همنوا با برخی در داخل به تخریب جمهوری اسلامی می پردازد.

رسایی در باره دولت خدمت شهید رجایی بیان داشت: دولت رجایی اگر چه سه ماه بیشتر عمر نکرد اما بعلت تطابق گفتمانی با گفتمان امام و ارزشهای اسلامی هنوز خاطره های شیرین خدمتگزاری را در ذهن ها تداعی می کند.

وی دولت مقام معظم رهبری را نیز دولتی موفق دانست و افزود: دولت مقام معظم رهبری با وجود برخی ناهماهنگیها در خود توانست به خوبی جنگ را اداره کند و میزان مشارکت و میزان آرای ایشان هردو در  انتخابات بعدی افزایش داشت.

setad-jalili (14)

این نماینده مجلس دولت هاشمی را دولتی پرکار اما با هزینه بالا دانست و افزود: دولت هاشمی خرابیهای جنگ را ترمیم نمود اما سه مشکل کلیدی داشت: ۱- اتخاذ برخی تصمیمهای اقتصادی   ۲- اتخاذ برخی تصمیمهای مدیریتی ۳ – غفلت فرهنگی

اقتصاد دولت هاشمی بر اساس تفکرات لیبرال و غربی بود و دولتمردان نیز عمدتاً تکنوکرات بودند. تورم ۴۰ درصدی زمان هاشمی نیز نه بخاطر جراحی پیکر اقتصاد کشور بلکه بخاطر سیاستهای پولی و استقراض از بانک جهانی پول بود.

رسایی ساخته شدن طبقه اشراف از بین مدیران دولتی و فاصله طبقاتی و کاهش آرای هاشمی و تعداد آرای کل مردم را از نتایج این تفکر دانست که حتی منجر به آشوب در ۵شهر کشور بدون زیرساخت سیاسی شد.

وی درباره دولت اصلاحات نیز بیان داشت:رای مردم به اصلاحات در نتیجه روی گرداندن از جناح راست هاشمی بود اما متاسفانه در این دولت بسیاری از ارزشهای جامعه مانند پیامبر ، امام حسین (علیهم السلام) ، بسیج و… زیر سوال رفت و در این دولت برنامه هسته ای ایران متوقف شد.البته علاغم همه اینها خدماتی نیز صورت گرفت که نباید تکذیب شود چرا که در جمهوری اسلامی هیچ دولتی نمی تواند بدون خدمت به مردم بکار خود ادامه دهد.

رسایی دولت نهم را دولتی ضد استکباری و بر اساس تفکر امام دانست و افزود: مردمی که در دور اول آرای کمتری به احمدی نژاد نسبت به هاشمی داده بودند ، از ترس روی کار آمدن دوباره هاشمی دور دوم ۱۳ میلیون بیشتر از دور اول به احمدی نژاد رای دادند.

وی دولت نهم را علی رغم مشکلاتش دولتی موفق معرفی نمودکه شعارش ما می توانیم بود. اما در دوسال آخر دولت دهم رویه دولت تغییر کرد و به هم در سیاستهای داخلی و هم خارجی تنزل داشت.

رسایی بحث خانه نشینی احمدی نژاد را نقطه افتراق دولت دانستکه شروع کاهش خدمت رسانی دولت بود.

رسایی درباره خانه نشینی احمدی نژاد و دیدارش با وی گفت: احمدی نژاد خواسته ای را که به غیر از عزل مصلحی برای برگشت خود شرط کرده بود برکناری سعید جلیلی بود. و این درخواست از سوی مجمع تشخیص مصلحت نیز به گوش می رسید.

رسایی علت این امر را سازش ناپذیر بودن جلیلی عنوان نمود و افزود: علت این مقاومت سازش نا پذیر بودن رهبر معظم انقلاب است .

وی در ادامه گفت: حتی اگر ما بخواهیم ایدئولوژی را کنار گذاشته و دنیا طلب باشیم مجبور به مقاومت در برابر استکبار هستیم.

setad-jalili (1)

رسایی در پاسخ به شبهه برنامه نداشتن جلیلی برای ریاست جمهوری گفت: رییس جمهور باید بر اساس برنامه های مصوب مجلس مثل برنامه ۵ ساله توسعه وسند چشم انداز عمل نماید . لذا باید راهکار های مناسب برای اجرای درست این قوانین را طراحی نماید.

وی همچنین شبهه ای که در زمینه احتمال منحرف شدن جلیلی وجود دارد را اینگونه پاسخ داد: این شبهه درباره همه کاندیداها و فرد غیر معصومی متصور است . این احتمال برای همه کاندیداهای دیگر نیز محتمل است.

رسایی همچنین با اشاره به مناظزه آخر در زمینه نزدیکی تفکر جلیلی و حداد در عبارتی جالب گفت: در برخی موضوعات حداد پاس می داد و جلیلی شوت می زد و برخی اوقات برعکس.

وی همچنین درباره موج عملیات روانی در سه روز آخر انتخابات علیه جلیلی هشدار داد.

Share