سرپرست دانشگاه گیلان در نشست با مدیرکل دیوان محاسبات استان:

دانشگاه گیلان از برخی خدمات شهری نظیر حمل‌ونقل عمومی و جمع‌آوری پسماند محروم است

سرپرست دانشگاه گیلان با اشاره به طرح تفصیلی شهر رشت، افزود: با وجود قرار گرفتن دانشگاه در محدوده شهری، اما از برخی خدمات شهری نظیر حمل‌ونقل عمومی، جمع‌آوری پسماند و سایر خدمات مرتبط محروم هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در نشست مشترک سرپرست دانشگاه گیلان و مدیرکل دیوان محاسبات استان، ضمن بررسی چالش‌های اجرایی و خدماتی دانشگاه، بر ضرورت تقویت نظارت، تسهیل فرآیندهای اداری و حمایت هدفمند از دانشجویان در راستای توسعه و ارتقاء کیفیت خدمات آموزشی تأکید شد.

علی باستی، سرپرست دانشگاه گیلان در این نشست، با اشاره به جایگاه علمی و پژوهشی دانشگاه گفت: در کنار ظرفیت‌های دانشگاه گیلان در حوزه‌های مختلف، برخی چالش‌های زیرساختی نظیر فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل و ضرورت اسقاط اتوبوس‌های دانشگاه، روند خدمات‌رسانی را با مشکلاتی مواجه می‌کند.

سرپرست دانشگاه گیلان با اشاره به طرح تفصیلی شهر رشت، افزود: با وجود قرار گرفتن دانشگاه در محدوده شهری، اما از برخی خدمات شهری نظیر حمل‌ونقل عمومی، جمع‌آوری پسماند و سایر خدمات مرتبط محروم هستیم.

وی در پایان با تأکید بر لزوم تعامل مؤثر میان دانشگاه و نهادهای اجرایی، ابراز امیدواری کرد که با هم‌افزایی ظرفیت‌ها، مسیر رفع چالش‌های موجود و ارتقاء خدمات دانشگاه هموارتر شود.

امید نبی‌زاده حقیقی، مدیرکل دیوان محاسبات استان گیلان نیز در این نشست، با اشاره به تعاملات مثبت با دانشگاه گیلان گفت: تاکنون ارتباط خوبی میان دیوان محاسبات و دانشگاه گیلان برقرار بوده و این همکاری‌ها زمینه‌ساز ارتقاء سطح نظارت و بهره‌وری در حوزه آموزش عالی استان است.

وی با اشاره به احکام قانون بودجه افزود: برخی تبصره‌های قانونی به‌طور مستقیم با دانشگاه‌ها مرتبط هستند و لازم است گزارش‌های مربوطه به‌صورت منظم و مستمر از سوی دانشگاه تهیه و ارسال شود تا فرآیند نظارت و ارزیابی به‌درستی انجام گیرد.

مدیرکل دیوان محاسبات استان گیلان با تأکید بر ضرورت توجه ویژه به قشر دانشجو خاطرنشان کرد: نگاه حمایتی به این گروه باید تقویت شود و خدمات به دانشجویان باید با کمترین هزینه و بیشترین اثربخشی ارائه شود. هر اقدامی که در راستای ارتقاء رفاه دانشجویان باشد، مورد حمایت و مساعدت دیوان محاسبات قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به پیچیدگی‌های اداری در فرآیندهای اجرایی و تأکید بر ضرورت تقویت همکاری میان دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی استان، تصریح کرد: اگرچه تشریفات اداری در دستگاه‌ها زیاد است، اما پیگیری جدی مسئولان می‌تواند نقش مؤثری در تسهیل امور داشته باشد. ما به عنوان نهاد نظارتی، آماده همکاری و حمایت از دانشگاه در مسیر توسعه و رفع موانع هستیم.

شایان ذکر است در این نشست، در ارتباط با بررسی راهکارهای افزایش بهره‌وری بودجه‌های پژوهشی در دانشگاه، ساماندهی و به‌روزرسانی اسناد رسمی دولتی در بایگانی‌های دانشگاه، بررسی راهکارهای تسریع در فرآیند دریافت مبالغ قراردادهای پژوهشی از دستگاه‌های اجرایی، بررسی امکان بهره‌گیری از ظرفیت‌های نظارتی دیوان محاسبات در تدوین برنامه‌های توسعه‌ای دانشگاه بحث و تبادل نظر شد.