مدیرکل تأمین اجتماعی گیلان مطرح کرد؛

پرداخت زودهنگام مستمری‌ها و تصفیه کامل مطالبات مراکز درمانی گیلان تا پایان اسفند

 مرتضوی در ادامه تشریح اقدامات سازمان تأمین اجتماعی گیلان، از حمایت‌های گسترده از کارفرمایان، توسعه خدمات غیرحضوری و تصفیه کامل مطالبات مراکز درمانی خبر داد و تأکید کرد: “رضایتمندی شرکای اجتماعی، افتخار سازمان ماست”.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، کیوان مرتضوی، مدیرکل تأمین اجتماعی استان گیلان روز شنبه ۷ تیر ۱۴۰۴، در نشستی با اشاره به شرایط اخیر کشور و همزمانی با ایام محرم، ضمن تسلیت شهادت فرماندهان نظامی و دانشمندان کشور و تبریک پیروزی مقتدرانه، بر عملکرد پیشرو و بدون وقفه سازمان تأمین اجتماعی استان در ایام اخیر تأکید کرد.

 مرتضوی در این نشست اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی به عنوان بزرگترین صندوق بیمه‌ای کشور، بیش از ۵۵ درصد جمعیت را تحت پوشش دارد که این رقم در استان گیلان نیز حدوداً مشابه و معادل بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر است.

وی با برشمردن گستره خدمات سازمان شامل تعهدات بلندمدت (بازنشستگی، ازکارافتادگی، بازماندگان)، تعهدات کوتاه‌مدت (ازدواج، بارداری و…) و بیمه بیکاری، به ویژه خدمات درمانی، تصریح کرد: سازمان تأمین اجتماعی علیرغم مشکلات و کمبود نقدینگی در شرایط اخیر، پیشرو و فعال بود و اجازه نداد خللی در ارائه خدمات به شرکای اجتماعی ایجاد شود. هرگونه اخلال در خدمات می‌توانست تبعات گسترده‌ای داشته باشد.

پرداخت زودهنگام مستمری‌ها؛ اتفاقی خوب در شرایط سخت

مدیرکل تأمین اجتماعی گیلان با اشاره به اتفاق مثبتی در حوزه پرداخت مستمری‌ها، خاطرنشان کرد: علی‌رغم همه مشکلات، این ماه موفق شدیم مستمری‌ها را دو روز زودتر از روال معمول به حساب مستمری‌بگیران واریز کنیم. در حالی که قبلاً پرداخت بر اساس حروف الفبا و تا بیست و سوم ماه انجام می‌شد و در ماه‌های اخیر در سه روز پایانی ماه پرداخت می‌شد، این بار مستمری‌ها زودتر پرداخت شد.

مرتضوی با بیان اینکه ماهانه حدود ۳۱ میلیارد تومان مستمری در استان گیلان پرداخت می‌شود، گفت: این عدد قابل توجه است و خدا را شکر که این پرداخت‌ها نیز بدون هیچ خللی و با وجود دشواری‌ها انجام شد.

وی افزود: در استان گیلان حدود ۲۰۲ هزار مستمری‌بگیر داریم که شامل ۱۳۱ هزار نفر بازنشسته، حدود ۷ و ۲۴۲ نفر ازکارافتاده و ۶۳ هزار نفر بازمانده می‌شود.

افزایش سرانه درمان مستمری‌بگیران و حمایت از کارفرمایان

مرتضوی در ادامه به پرداخت سرانه درمان بیمه شدگان تحت پوشش بیمه تکمیلی بازنشستگان اشاره کرد و توضیح داد: این سرانه درمان نیز پرداخت شده و مبلغ آن به ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در ماه رسیده که نسبت به قبل افزایش یافته است، همچنین سرانه درمان مستمری‌بگیران از ۱۳۲ هزار تومان به ۱۴۳ هزار تومان رسیده است.

وی با اشاره به حوزه تعهدات کوتاه‌مدت، گفت: پرداخت حمایت‌های کوتاه‌مدت نیز به موقع انجام شده است. همچنین در بخش کارفرمایی، شاهد مراجعه و درخواست کمک از سوی بسیاری از کارفرمایان به دلایل مختلف بوده‌ایم که سازمان در حد امکان به آن‌ها پاسخ داده است.

حمایت همه‌جانبه از کارفرمایان گیلانی در شرایط بحرانی

به گزارش دیارمیرزا؛ مدیرکل تأمین اجتماعی استان گیلان در نشست امروز با اشاره به همراهی سازمان با کارفرمایان گفت: “قسمت اعظم کارفرمایان برای درخواست کمک مراجعه کردند. به بسیاری با تقسیم‌بندی پرداخت‌ها، اعطای مهلت‌های ۱۵ تا ۲۰ روزه و دریافت چک‌های ضمانت کمک کردیم تا رضایت نسبی ایجاد شود. کارفرمایان مهم‌ترین شرکا و منبع تأمین مالی سازمان هستند.”

مرتضوی گفت: اقدامات کلیدی در بخش کارفرمایی شامل تمدید مهلت ارسال لیست بیمه‌گذاری بدون اعمال جریمه، حل مشکلات قطع اینترنت و پرداخت‌های معوق، ارائه تسهیلات اضطراری که اخیراً پرداخت شده است و خدمات غیرحضوری بی‌وقفه بوده است.

وی با بیان اینکه ۵۹ خدمت سازمان به‌صورت غیرحضوری ارائه می‌شود، تصریح کرد: “در ۱۲ روز اخیر با وجود تمام چالش‌ها، خدمات غیرحضوری بدون اختلال ارائه شد. کارفرمایان و مستمری‌بگیران از طریق اپلیکیشن موبایل یا سامانه‌ها نیاز به مراجعه حضوری ندارند. مشکلات گزارش‌شده از طریق تماس با ۱۴۲۰ در کمترین زمان رفع می‌شود.”

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به تصفیه کامل مطالبات داروخانه‌ها و مراکز درمانی تا پایان اسفندماه، افزود: پرداخت زودهنگام مستمری‌ها با وجود کمبود شدید نقدینگی؛ واریز تسهیلات حمایتی به‌رغم شرایط بحرانی از دیگر اقدامات بوده است.

مدیرکل استان در پایان با قدردانی از تلاش شبانه‌روزی کارکنان گفت: ” شب‌های پایانی ماه تا ساعت ۱۲ جلسه کمیته تأمین منابع داشتیم. بانک رفاه و اقتصادی با همکاری بی‌وقفه، دست‌به‌دست هم دادند تا خدمات قطع نشود. امروز افتخار می‌کنیم که هیچ شرکای اجتماعی با نارضایتی از سازمان خارج نمی‌شود.”