رئیس کل دادگستری استان گیلان؛

مدیران و متصدیان دفاتر خدمات الکترونیک قضایی برخورد و رفتار مناسبی با مردم داشته باشند

الهیان با تاکید بر تکریم ارباب رجوع و حضور فعال و دائمی مدیران دفاتر در محل کار تصریح کرد: با توجه به اینکه مدیران دفاتر از افراد زبده و حقوقدان انتخاب شده اند لذا انتظار است با برخورد و رفتار مناسب و اعمال نظارت و آموزش متصدیان دفاتر شاهد ارائه خدمات مفید و تکریم مراجعه کنندگان در  دفاتر خدمات الکترونیک قضایی باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست هم اندیشی مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی استان با مجید الهیان رئیس کل دادگستری استان در خصوص چگونگی ثبت و ارجاع دعاوی و شکایات در صلاحیت محاکم صلح برگزار شد.

مجید الهیان رئیس کل دادگستری استان گیلان با بیان لزوم رعایت موازین قانونی و علمی در پذیرش دادخواست ها و شکایات در دفاتر الکترونیک قضایی اظهار داشت: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی نقش بسزایی در تسریع فرایند های دادرسی و جلوگیری از اطاله دادرسی داشته و به مردم کمک می کند تا در احقاق حقوق و دادخواهی بهترین شیوه را انتخاب کنند.

وی با تاکید بر تکریم ارباب رجوع و حضور فعال و دائمی مدیران دفاتر در محل کار تصریح کرد: با توجه به اینکه مدیران دفاتر از افراد زبده و حقوقدان انتخاب شده اند لذا انتظار است با برخورد و رفتار مناسب و اعمال نظارت و آموزش متصدیان دفاتر شاهد ارائه خدمات مفید و تکریم مراجعه کنندگان در  دفاتر خدمات الکترونیک قضایی باشیم.

رئیس شورای قضایی استان با اشاره به حجم بالای ورودی پرونده به محاکم قضایی افزود: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی موظفند تمامی دعاوی و شکایات را ثبت نمایند ولی می توانند به عنوان راهنما و هادی در کنار مراجعان قرار گرفته و از بسیاری اشتباهات حقوقی از سوی مردم، پیشگیری به عمل آورند.

وی رعایت نوبت دهی در دفاتر را ضروری دانست و خاطر نشان کرد: باید با حفظ تقدم افراد در نوبت دهی، زمان انتظار در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با افزایش کادر دفتری و ساعات کاری کاهش یابد.

مجید الهیان دادگاه صلح را دادگاهی در موازات دادگاه های حقوقی و کیفری دو عنوان کرد و گفت:  چون عموما پرونده های با قابلیت سازش در صلاحیت دادگاه صلح قرار دارد، لذا در معیت هر دادگاه صلح، شعبی از شورای حل اختلاف نیز پیش بینی شده است و از این پس در شوراهای حل اختلاف رای و حکم قضایی صادر نخواهد شد.

Share