رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلانY

ماهانه ۷۰ میلیارد تومان برای حقوق و دستمزد نیروهای شرکتی پرداخت می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان وجود بسیاری از مشکلات در حوزه آموزشی علوم پزشکی گیلان را ناشی از کمبود منابع دانست و گفت: ماهانه ۷۰ میلیارد تومان از درآمد اختصاصی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای حقوق و دستمزد نیروهای شرکتی پرداخت می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست نمایندگان شورای صنفی دانشجویان علوم پزشکی گیلان با دکتر محمدتقی آشوبی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی شامگاه امروز در سالن اجلاس حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.

دکتر محمدتقی آشوبی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با تقدیر از پویایی تشکل‌های دانشجویی در سطح دانشگاه، اظهار کرد: فعالیت و مطالبه گری شورای صنفی دانشجویان در سطح دانشگاه موجب پویایی و انسجام نظام آموزشی در همه ابعاد می‌شود.

وی وجود بسیاری از مشکلات در حوزه آموزشی علوم پزشکی گیلان را ناشی از کمبود منابع دانست و افزود: بخش عمده‌ای از خدمات آموزشی، زیرساختی، رفاهی، دانشجویی و … با درآمد اختصاصی اداره می‌شود علیرغم اینکه ماهانه از محل همین درآمد ۷۰ میلیارد تومان برای حقوق و دستمزد نیروهای شرکتی پرداخت می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به مصوبه شورای انقلاب فرهنگی مبنی بر افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پذیرش دانشجویان دوره پزشکی عمومی، گفت: پذیرش دانشجویان علوم پزشکی در گیلان طبق این مصوبه سالانه ۲۰ درصد اضافه می‌شود در حالی‌که زیرساخت‌های آموزشی متناسب با افزایش پذیرش‌ها، گسترش نیافته است.

دکتر آشوبی با بیان اینکه علیرغم همه کمبودها وضعیت پرداختی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در بین ۶۷ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی رتبه ۱۳ را به خود اختصاص داده، افزود: وضعیت دانشگاه علوم پزشکی گیلان در تمامی ابعاد به ویژه در پرداخت مطالبات پرسنلی و غیرپرسنلی از دانشگاه‌های موفق کشور است اما این وضعیت برای ما رضایت‌بخش نیست و مستلزم تلاش بیشتر و جلب توجه مقامات وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است.

گفتنی است؛ در این نشست نمایندگان شورای صنفی دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی نیز به مشکلات دانشجویان دانشگاه از جمله ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات رفاهی، فرهنگی، تجهیزاتی، خوابگاه‌ها، حمل و نقل و … اشاره و خواستار توجه و تأمین این امکانات و خدمات شدند.

Share