شهردار لنگرود؛

لنگرود دارای ۳۸ هزار ساختمان مسکونی و حدود ۱۰ هزار واحد تجاری است

صادق صادق پور، شهردار لنگرود با اشاره به اهمیت هوشمندسازی شهرها، عنوان کرد: طی سال های اخیر موضوع شهرهای هوشمند در دستور کار همه کشورها قرار گرفته است، لازمه رسیدن به شهرهای پایدار، شهرهای الکترونیک هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، صادق صادق‌پور شهردار لنگرود در مراسم آغاز ایجاد پایگاه داده نشانی و داده مکانی شهر لنگرود با بیان اینکه موضوع هوشمندسازی شهرها موضوعی هست که سالیان سال در همه شهرهای دنیا سیاستگذاری آن آغاز شده است، اظهار کرد: بسیاری از شهرهای دنیا در زمینه شهر هوشمند پیشرو هستند ولی در کشورهای در حال توسعه این موضوع کمی کندتر انجام می‌شود اما لازمه رسیدن به شاخصه‌های پایدار کی تواند شهر هوشمند باشد.

وی با بیان اینکه شهر لنگرود دارای هشتاد هزار جمعیت است، گفت: این شهر همچنین دارای ۳۸ هزار ساختمان مسکونی و حدود ۱۰ هزار واحد تجاری است که آمادگی لازم برای رکورد شماری برای ۸۰ هزار جمعیت وجود دارد.

 شهردار لنگرود با بیان اینکه شهر هوشمند موجب حذف کارهای کاغذی در ادارات می‌شود، افزود: هر چه قدر کارها به صورت الکترونیکی صورت گیرد علاوه بر اینکه سرعت کار برای شهروند و متقضاضی بیشتر می‌شود موجب می‌شود تا پسماند کمتری نیز تولید می‌شود که به حفظ محیط زیست نیز موثر است.

عکس: ابوالفضل شکری

Share