در نشست تخصصی مدیران واحدهای بوم‌گردی استان گیلان تاکید شد؛

ممنوعیت فروش صنایع دستی خارجی در بوم گردی های استان گیلان

نشست تخصصی مدیران واحدهای بوم‌گردی سراسر استان گیلان با حضور مدیرکل و معاونان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، مدیران واحدهای بومگردی و جمعی از فعالان حوزه گردشگری در موزه میراث‌روستایی گیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ولی جهانی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان در نشست تخصصی مدیران بوم‌گردی‌های استان، ضمن تاکید بر نقش بی‌بدیل واحدهای بوم‌گردی در معرفی فرهنگ اصیل و سنتی استان و شناسایی ظرفیت‌های محلی و صنایع‌دستی، بر ضرورت مشارکت بیشتر مدیران این واحدها و ایجاد تشکل بوم‌گردی‌ها برای نقش آفرینی بیشتر در حوزه گردشگری استان تاکید کرد.

جهانی در ادامه ضمن اهمیت به مقوله زباله و پسماند در تاسیسات گردشگری و بویژه بومگردی‌ها که در مناطق روستایی هستند و بنابر سیاست‌های کلی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و همچنین تاکید استاندار گیلان در خصوص پسماند و زباله تصریح کرد: این موضوع باید در اولویت کار واحدها بوم‌گردی باشد و رعایت موارد قانونی الزامی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان استفاده از نشانه‌های محلی و صنایع‌دستی اصیل استان در بوم‌گردی‌ها را لازم و ضروری دانست و تاکید کرد: استفاده و فروش صنایع‌دستی محصولات خارجی در این واحدها مطابق دستورالعمل ممنوع بوده و از آن جلوگیری بعمل خواهد آمد و لازم است مدیران واحدها با رعایت ضوابط و مقررات، نسبت به فعالیت در فضای مجازی اقدام کنند.

او همچنین با تاکید بر رعایت موارد بهداشتی و ایمنی در بومگردی‌ها خاطر نشان کرد برای بهسازی و استحکام بخشی بوم‌گردی می‌توانند از تسهیلاتی که از طریق اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان در نظر گرفته شده اقدام کنند.

شایان ذکر است نشست تخصصی مدیران واحدهای بوم‌گردی سراسر استان گیلان با حضور مدیرکل و معاونان اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان، مدیران واحدهای بومگردی و جمعی از فعالان حوزه گردشگری در روز پنجشنبه سوم آبان ماه ۱۴۰۳ در سالن همایش‌های موزه میراث روستایی استان گیلان برگزار شد.

Share