رئیس اداره حفاظت محیط زیست بندرانزلی خبر داد:

دستگیری ۵ شکارچی در تالاب انزلی | حداکثر برخورد قانونی با متخلفین خواهد شد

سید حسن جعفری، رئیس اداره حفاظت محیط زیست بندرانزلی اظهار داشت: محیط بانان پاسگاه‌های قلم گوده و سرخانکل ۵ شکارچی غیرمجاز را دستگیر و ۳۷ رشته تور هوایی و یک قطعه خوتکا را از آنان کشف و ضبط کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس اداره حفاظت محیط زیست بندرانزلی اظهار داشت: محیط بانان پاسگاه‌های قلم گوده و سرخانکل ۵ شکارچی غیرمجاز را دستگیر و ۳۷ رشته تور هوایی و یک قطعه خوتکا را از آنان کشف و ضبط کردند.

سید حسن جعفری افزود: با توجه به ممنوعیت شکار هر شکارچی که با اسلحه از منزل به قصد شکار خارج شود متخلف شناخته می‌شود.

وی تصریح کرد: پس از کوچ پرندگان مهاجر به تالاب انزلی و سایر تالاب‌های استان، برخی شکارچیان علی‌رغم ممنوعیت شکار در سال جاری با مشاهده هرنوع پرنده اقدام به شکار می‌کنند.

جعفری بیشترین گونه‌های مهاجر تالاب را مرغابی، خوتکا، خوتکا سر سفید، چنگر، انواع گونه غاز، گیلار اعلام و خاطرنشان کرد: اداره حفاظت محیط زیست انزلی با توجه به ممنوعیت شکار حداکثر برخورد قانونی را با متخلفین خواهد داشت.

مهاجرت پرندگان از عرض‌های شمالی کره زمین شامل مناطق سردسیر سیبری و اروپای شرقی و غربی، همزمان با سرد شدن هوا و محدودیت منابع غذایی در این مناطق به تالاب‌های گیلان از اواخر شهریورماه آغاز می‌شود و این پرندگان تا نیمه یا اواخر فروردین ماه متناسب با درجه دمای هوا در تالاب‌های استان می‌مانند و از منابع غذایی آن تغذیه می‌کنند.

جعفری شرایط مساعد آب و هوایی، فراوانی مواد غذایی مورد نیاز و امنیت از دلایل فرود هزاران پرنده مهاجر شامل انواع مرغابی سانان، غاز، چنگرها و سایر پرندگان از گونه‌های مختلف به تالاب انزلی است.

پرندگان مهاجر آبزی و کنارآبزی در سطح حدود ۲۰ هزار هکتار از تالاب بین‌المللی انزلی زمستان گذرانی می‌کنند.

Share