تاثیر فیلترینگ در بازار کار؛

خسارت ۱۱۵ همتی کسب و کار‌ها پس از فیلترینگ در سال ۱۴۰۱

بر اساس یافته‌ها کمی بیش از ۵۷ درصد کسب و کارها برای فروش یا بازاریابی محصولات خود صرفاً از شبکه‌های اجتماعی خارجی استفاده کرده و تنها ۰.۸ درصد صرفاً از شبکه‌های داخلی استفاده کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی، به ویژه آن‌هایی که به شبکه‌های اجتماعی خارجی (مثل اینستاگرام، واتساپ و تلگرام) متکی بودند، با افت شدید فروش و درآمد مواجه شدند. گزارش مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی تخمین می‌زند که فروش آنلاین کسب و کارهای اینترنتی به طور متوسط ماهانه حدود ۳۷.۹ همت (هزار میلیارد تومان) کاهش یافته است.

بر اساس یافته‌های این پژوهش، کمی بیش از ۵۷ درصد کسب و کارها برای فروش یابازاریابی محصولات خود صرفاً از شبکه‌های اجتماعی خارجی استفاده کرده و تنها ۰.۸ درصد صرفاً از شبکه‌های داخلی استفاده کرده‌اند.

شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام، واتس اپ و تلگرام به ترتیب سه شبکه اجتماعی خارجی پرطرفدار و آپارات، سروش و روبیکا نیز سه شبکه اجتماعی داخلی پرطرفدار بوده‌اند.

Share