رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تأکید کرد:

حذف ارز ترجیحی و متناسب نبودن تعرفه‌های درمان چالش جدی نظام سلامت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به افزایش هزینه تجهیزات پزشکی و ناتوانی نظام سلامت در ارایه خدمت بهینه و مطلوب به مردم، گفت: برداشتن ارز ترجیحی و متناسب نبودن تعرفه‌ها با میزان ارایه خدمات در درمان، نظام سلامت را را چالش اساسی مواجه کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز در آیین نکوداشت هفته بیمه سلامت در سالن همایش‌های معاونت بهداشتی با تقدیر از تلاشگران عرصه بیمه در کاهش هزینه درمان بیماران، اظهار کرد: بیمه سلامت در کاهش هزینه از سهم بیمار نقش بسیار حیاتی و امیدوارکننده داشته است.

وی با اشاره به افزایش هزینه تجهیزات پزشکی و ناتوانی نظام سلامت در ارایه خدمت بهینه و مطلوب به مردم، افزود: برداشتن ارز ترجیحی و متناسب نبودن تعرفه‌ها با میزان ارائه خدمات در درمان، نظام سلامت را را چالش اساسی مواجه کرده و نیازمند اصلاح ساختار در سیاست‌گذاری و اجرایی منطقی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به گردشگرپذیر بودن استان، گفت: گیلان جمعیت دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفری دارد اما به اذعان همه، ارایه دهنده خدمت به دست‌کم ۱۲ میلیون نفر ایرانی است و این ارایه خدمات دولتی در فضای نامناسب سلامت‌محور سخت و گاهی مشقت‌بار است.

آشوبی با اشاره به کمبود تخت در گیلان، گفت: گیلان با احتساب بخش خصوصی نه تنها با استاندارد جهانی بلکه با متوسط کشور نیز عقب و با کمبود تخت درمانی مواجه است.

وی به بدعهدی سازمان‌های بیمه‌گر در پرداخت معوقات دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز اشاره کرد و گفت: برخی از بیمه‌ها با گذشت حدود ۷ ماه حتی یک ریال حق درمان را پرداخت نکرده‌اند درحالی‌که دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی باید در ابتدا پرداخت وجه در حق شرکت‌ها را نقدا پرداخت کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان کاهش فرانشیز بیمار را حقی مصرح برشمرد و افزود: کاهش و حذف فرانشیز حق بیمار زمانی رقم می‌خورد که نظام سلامت از سوی مجلس و دولت مورد توجه جدی قرار بگیرد.

Share