رییس هیات ورزش‌های جانبازان و توان‌یابان گیلان خبر داد؛

برگزاری مسابقات والیبال نشسته ساحلی جانبازان و توان‎یابان کشور در گیلان

رییس هیات ورزش‌های جانبازان و توان‌یابان گیلان گفت: دومین دوره مسابقات والیبال نشسته ساحلی جانبازان و توان یابان قهرمانی کشور به میزبانی این استان در منطقه آزاد انزلی برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد قنبری از برگزاری مسابقات والیبال نشسته ساحلی جانبازان و توان‎یابان قهرمانی کشور گرامیداشت یادواره شهدای گلگون کفن نیروی دریایی ارتش خبر داد.

رئیس هیئت ورزش‌های جانبازان و توانیابان گیلان عصر روز ۲ آبان چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران اظهار کرد: هیئت ورزش‌های جانبازان و توانخواهان گیلان در بخش کودکان اوتیسم، سندروم دان و کوتاه قدها در ۱۲ رشته ورزشی و مجموعا در ۳۰ رشته‌های مختلف در استان فعالیت می‌کنند.

قنبری با بیان اینکه بنیانگذار والیبال ساحلی جانبازان و توان‎یابان در آسیا و اقیانوسیه، هیئت جانبازان و توان‌یابان گیلان است، تصریح کرد: این مسابقات در اروپا به صورت سالنی برگزار شد.

وی از اعزام ۸ بازیکن گیلانی در پارالمپیک خبر داد و بیان کرد: خانم مریم عبدالله پور جوان‌ترین بازیکن والیبال کشور برای گیلان است، آقای میثم علیپور به مدال طلا رسید و محسن بختیار نیز مدال برنز را کسب کرد.

قنبری سائل صدیق با اشاره به رشد چشمگیری کیفی و کمی ورزش‌های جانبازان و توانیابان گیلان اضافه کرد: گیلان پایه ریز بسیاری از رشته‌های جانبازان و توانیابان در کشور است.

وی با اشاره به جزئیات مسابقات والیبال نشسته ساحلی در سال گذشته افزود: ۱۷ تیم از ۱۳ استان در مسابقات والیبال نشسته ساحلی سال گذشته شرکت کرده بودند.

رئیس هیات ورزشهای جانبازان و توان یابان گیلان اضافه کرد: نخستین دوره رقابت‌های والیبال نشسته ساحلی جانبازان و توان‌یابان قهرمانی کشور نیز سال گذشته به میزبانی گیلان برگزار شده بود که در نهایت تیم‌های گیلان در هر ۲ بخش بانوان و آقایان عناوین قهرمانی را کسب کرده بودند.

قنبری با بیان اینکه دومین دوره مسابقات والیبال نشسته ساحلی جانبازان و توان یابان قهرمانی کشور به میزبانی این استان برگزار می شود، اظهار کرد: این رقابت‌ها در دهه دوم آبان ماه و با توجه به شرایط جوی در مجموعه ورزشی زنده یاد سیروس قایقران منطقه آزاد انزلی آغاز خواهد شد.

وی عنوان کرد: ۳۶ تیم از ۱۹ استان‌ کشور در این دوره از مسابقات در ۲ بخش بانوان و آقایان با هم به رقابت می پردازند که ابتدا مسابقات بخش بانوان و سپس رقابتهای بخش آقایان برگزار خواهد شد.

قنبری با قدردانی از مسئولان ورزش و جوانان، بنیاد شهید، شهرداری رشت، بهزیستی گیلان بیان داشت: اسکان و تغذیه تیم‌های شرکت کننده در این دوره از رقابتها رایگان است و امکانات دیگری برای ورزشکاران شرکت کننده در نظر گرفته خواهد شد.

Share