ادعای اسرائیل درباره ترور سید هاشم صفی الدین

ارتش رژیم صهیونیستی امروز سه‌شنبه بار دیگر مدعی شد در حمله سه هفته پیش در بیروت سید هاشم صفی‌الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله را به شهادت رسانده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ارتش اسرائیل در خبری فوری از هدف قرار دادن سید هاشم صفی‌الدین خبر داد.

این رژیم مدعی است طی حمله ۳ هفته قبل به ضاحیه جنوبی بیروت هاشم صفی الدین ترور شده و جان خود را از دست داده است.

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که تاکنون جنبش حزب الله لبنان این خبر را تأیید نکرده است.

طی حمله ۳ هفته پیش به ضاحیه جنوبی بیروت که به مراتب از شدت بیشتری نسبت به ترور سید حسن نصرالله، دبیر کل فقید حزب الله برخوردار بود، چند ساختمان مسکونی ویران شدند.

یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی سه‌شنبه دو هفته پیش هم مدعی شده بود که سید هاشم صفی‌الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله اسرائیل در ضاحیه بیروت به شهادت رسیده است.ّ

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم در یک سخنرانی در لابلای اظهاراتش به صورت تلویحی گفته بود که ارتش اسرائیل در حمله ۳ اکتبر این مقام حزب الله را ترور کرده است. با وجود این، بعد از آن تردیدهایی درباره صحت اظهارات او مطرح شده بود.

به عنوان مثال، سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل چندی پیش گزارش داده بود علی‌رغم اعلام نتانیاهو در ترور سید هاشم صفی‌الدین دستگاه‌های امنیتی اسرائیل این خبر را تأیید نمی‌کنند.

ارتش رژیم صهیونیستی بامداد ۴ اکتبر (۲۰ مهرماه) ضاحیه بیروت را هدف حملات سنگین هوایی قرار داد.

ساعاتی بعدتر منابع خبری گزارش دادند هدف حملات اسرائیل ترور سید هاشم صفی‌الدین بوده است. چهار روز بعدتر یوآو گالانت مدعی شده بود هاشم صفی‌الدین «احتمالاً حذف شده است.»

Share