ضوابط مسابقات تیمی و لیگ قرآنیان نیازمند تدوین است

اهدای جام قهرمانی و اعلام نفرات برگزیده مسابقات لیگ قرآنی ضحی+ تصاویر

مرادی اظهار کرد: امسال برای سومین سال پیاپی مسابقات تیمی حافظان و قاریان قرآن کریم با عنوان لیگ قرآنی ضحی در استان در حال برگزاری است و تداوم این مسابقات یک رکورد در کشور است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، امیر حجت مرادی مدیرعامل مؤسسه تسنیم قرآن و عترت گیلان و طراح و مجری لیگ قرآنی ضحی در آیین اهدای جام قهرمانی، مدال و حکم قهرمانی سومین دوره مسابقات تیمی حافظان و قاریان قرآن کریم در گیلان اظهار کرد: امسال برای سومین سال پیاپی مسابقات تیمی حافظان و قاریان قرآن کریم با عنوان لیگ قرآنی ضحی در استان در حال برگزاری است و تداوم این مسابقات یک رکورد در کشور است.
دبیر کمیته برگزاری لیگ قرآنی ضحی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری لیگ قرآنی برگزاری مسابقه نیست گفت: هدف ما در این مسابقات شکل‌گیری حلقه‌های مباحثه میان حافظان قرآن کریم است چرا که موضوع مباحثه از موضوعات مهم در آموزش و تثبیت حفظ قرآن محسوب می‌شود و کمتر موردتوجه حافظان قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه برگزاری لیگ قرآنی باعث ایجاد، تداوم و تقویت حلقه‌های حفظ و کلاس‌های آموزشی در استان می‌شود گفت: به همین علت ما از جام ضحی که یک یا چند روز در سال برگزار می‌شود به سمت لیگ قرآنی که نیمی از سال را شامل می‌شود رفته‌ایم و امسال نخستین دوره آن در حال برگزاری است.
مدیرعامل مؤسسه تسنیم قرآن و عترت گیلان در ادامه با اشاره به اینکه لیگ قرآنی ضحی باعث شده است تا مجموعه‌های مختلف دراین‌خصوص انگیزه پیدا کنند گفت: مسابقات تیمی در سال‌های اخیر در برخی نقاط کشور به شیوه‌های مختلف و سلیقه‌ای و بعضاً غیرکارشناسی برگزار می‌شود؛ لذا ما از مراجع مسئول در این حوزه خواسته‌ایم برای برگزاری لیگ قرآنی و مسابقات تیمی ضوابطی تعیین و این مسابقات قانونمند و هدفمند برگزار شود.
مرادی تسریع کرد: استان گیلان ظرفیت برگزاری مسابقات ملی تیمی در قالب لیگ و جام قرآنی را داراست و باتوجه‌ به تداوم مسابقات تیمی در گیلان هم اکنون با درخواست‌هایی از استان‌های مختلف جهت حضور در این مسابقات مواجه هستیم.
دبیر کمیته برگزاری لیگ قرآنی ضحی با اشاره به تداوم این مسابقات گفت: مرحله دوم لیگ از مهرماه آغاز و عید مبعث خاتمه می‌یابد و در این مرحله تیم‌های بالای ۱۰ جزء در قالب لیگ مسابقه خواهند داد و در عید مبعث آیین اختتامیه دوره سوم مسابقات تیمی و نخستین دوره لیگ قرآنی ضحی برگزار خواهد شد.

اسامی نفرت برگزیده

مرادی در پایان نتایج مرحله اول مسابقات لیگ قرآنی ضحی را اعلام کرد: در رشته قرائت آقایان تیم شهید اسماعیل پوررزار با حضور آقایان طاها مرصادی، علی ابراهیمی، محمد رسول اجتماعی رتبه اول؛ تیم شهید احمد ابراهیم‌زاده با حضور آقایان محمدعلی عنبری، محمدجواد علیزاده، محمدرضاپور تراب‌زاده رتبه دوم و تیم شهید مهدی خوش‌سیرت با حضور آقایان سامان سبحانی، محمدحسین ایزدی، ابراهیم تبسم چهره رتبه سوم را کسب کردند.
در رشته قرائت بانوان تیم شهید سعید نورانی مکرم دوست با حضور خانم‌ها منا محمدزاده، زینب پیدا و عاطفه ناصح رتبه اول، تیم شهید علیرضا نورانی با حضور خانم‌ها زری جمالی، مریم صنعتی و مینا ایمانی فلاح رتبه دوم و تیم شهید رضا سعدی با حضور خانم‌ها رقیه آقائی، سمیه عطائی، سیده حمیده سید مدلل کار رتبه شوم را کسب کردند.

در رشته حفظ ۵ جزءتیم شهید سید محمدتقی مخزن موسوی با حضور خانم‌ها زهرا هادی‌پور، صدیقه نظری و راضیه علیزاده رتبه اول، تیم شهید محمدرضا غزنوی با حضور خانم‌ها نرگس رهبر، سیده زهرا تقوی‌پور و مریم شیرپور رتبه دوم و تیم شهید سید صادق شفیعی با حضور خانم‌ها ام‌البنین پیریان، فاطمه رحمتی و سیده محدثه حسینی رتبه سوم را کسب نمودند و در بخش برادران نیز تیم شهید محمدعلی اصغری با حضور آقایان محمد تقوی، امیرمهدی رحیم‌پور و محمد طه‌پور میرزا رتبه برتر و جام قهرمانی را کسب کردند.
در رشته حفظ ۳ جزء برادران تیم شهید علی صیاد رود کار با حضور آریامن پورسیف اله، حسین آستانی، مهدی صفری رتبه اول، تیم شهید فرهاد زاهد نخجیری با حضور امیرعلی ابراهیمی، محمدرضا و محمدحسین افصحی رتبه دوم مسابقات را کسب کردند.
در سه جزء خواهران نیز تیم شهید محمدعلی اصغرنیا با حضور فاطمه پیراسته مهر، صدیقه صفر پور، محدثه‌پور اسدی رتبه اول، تیم شهید الیاس شعبان دوست با حضور مبینا و معصومه امانی و فاطمه علیزاده رتبه دوم و تیم شهید ابوالفضل خانی‌پور با حضور سیده فاطمه عبدالهی، فاطمه خوش‌کردار و محترم قنبرزاده رتبه سوم را کسب کردند.
در رشته جزء ۳۰ نیز تیم شهید محمدتقی حق‌پرست با حضور نگار رفیعی، سوده سادات وصالی، فاطمه رمضان‌زاد رتبه اول، تیم شهید سید مجتبی حسینی با حضور فاطمه غمگسار، فاطمه سادات رضویان و زهرا عسلی رتبه دوم، تیم شهید علی نجفی با حضور زهرا چایچی، زهرا احمدپور، فرشته عسگری رتبه سوم را کسب کردند. در بخش آقایان نیز تیم شهید مصطفی آزاد با حضور مصطفی ارقند درگاهی، پارسا قوتی و محمدمهدی بشارتی رتبه اول، تیم شهید محمدرضا صادق حسنی با حضور محمدباقر مهدی‌زاده، سید حسن و سید حسین موسوی رتبه دوم و تیم شهید وحید مصباحی با حضور محمدرضا روح‌پرور، امیرعلی رضایی و امیرعلی براری رتبه سوم لیگ قرآنی ضحی را کسب کردند.

Share