نفوذ تدریجی توده هوای ناپایدار

هشدار سطح نارنجی هواشناسی در گیلان؛ کاهش ۶ تا ۱۲ درجه ای هوا

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح نارنجی در این استان خبر داد و گفت: فردا و پس فردا بارش باران شدید در استان پیش بینی می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد دادرس، مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به آخرین الگوهای هواشناسی در استان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده نفوذ تدریجی توده هوای ناپایدار از بعد از ظهر و شب امروز سه شنبه به منطقه است.

وی افزود: شرایط برای ابرناکی و مه آلود شدن هوا، کاهش دما، وزش باد به تناوب بارندگی، رعد و برق و احتمال تگرگ تا اوایل هفته آینده فراهم و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بارندگی و باد در بعضی نقاط شدید و خیلی شدید پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان خبر داد و گفت: آب گرفتگی، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه‌ها، لغزندگی سطح جاده‌ها، اختلال در حمل و نقل جاده‌ای و لغزش و رانش زمین پیش بینی می‌شود.

دادرس با اشاره به کاهش ۶ تا ۱۲ درجه سلسیوس دمای هوا در نقاط مختلف استان اضافه کرد: مردم و مسافران از استقرار و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند و در هنگام رعد و برق در مکان‌های امن و سر پوشیده پناه گرفته شود.

Share