مصرف مشروبات الکلی آمیخته با متانول می‌تواند با خطر مرگ همراه باشد

هشدار دانشگاه علوم پزشکی گیلان درباره صدمات جبران‌ناپذیر مصرف مشروبات الکلی تقلبی!

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به جان باختن و آسیب‌های گسترده جسمی ناشی از مصرف مشروبات الکلی تقلبی (متانول) از خانواده‌ها خواست تا در این زمینه هوشیارانه عمل کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید مهدی ضیاء ضیابری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن هشدار در خصوص مسمومیت با الکل صنعتی (متانول)، بر اطلاع‌رسانی این موضوع تاکید کرد و اظهار داشت طی روزهای اخیر مسمومیت در اثر مصرف الکل صنعتی (متانول) که با جان باختن تعدادی از مصرف کنندگان و همچنین صدمات جسمی نظیر نابینایی و عوارض کلیوی در استان همراه بوده است. از خانواده‌ها خواست تا در این زمینه هوشیارانه عمل کنند و با پرهیز از مصرف هرگونه الکل، سلامت خود را حفظ کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار کرد: مصرف مشروبات الکلی آمیخته با متانول می‌تواند با خطر مرگ همراه باشد و عوارضی نظیر نابینایی، نارسایی کلیوی، عوارض قلبی، ریوی، خونی و کبدی را دیگر پیامدهای مصرف مشروبات الکی تقلبی برای سلامت افراد برشمرد. و تاکید کرد: موضوع نگران کننده در این زمینه، جبران ناپذیر بودن اینگونه عوارض است که سلامت فرد را تا پایان حیات، تحت الشعاع قرار می‌دهد و فرد همواره درگیر عوارضی نظیر دیالیز و یا نابینایی خواهد بود.

معاون درمان ضمن ابراز تاسف از بروز این حادثه، از جوانان خواست تا در این زمینه هوشیارانه عمل کرده و با پرهیز از مصرف هرگونه الکل، سلامت خود را حفظ کنند.

Share