رییس سازمان آتش نشانی رشت؛

مواظب باشید لانه گذاری پرندگان دردسر ساز نشود؛ عامل انسداد لوله ها و گازگرفتی در زمستان

یکی از عوامل تولید گاز منوکسیدکربن در منازل مسکونی پس از روشن کردن بخاری ها، انسداد مجرای دودکش ها بدلیل لانه گذاری پرندگان در فصول گرم سال است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، با توجه به نزدیک شدن به فصول بهره گیری از لوازم گرمایشی و راه اندازی بخاری ها به شهروندان توصیه می شود تا قبل از روشن کردن بخاری و شومینه دودکش ها را به درستی بازدید و پاک سازی کنند.

شهرام مومنی رییس سازمان آتش نشانی رشت با بیان اینکه با سوختن گاز طبیعی، بخار آب و دی اکسید کربن در هوا منتشر می شود، افزود: چنان چه به هر دلیلی احتراق ناقص صورت گیرد موجبات تولید گاز منوکسید فراهم شده و در صورت عدم وجود دودکش استاندارد؛ این گاز مسموم بسیار سریع از طریق ریه ها وارد خون و جای اکسیژن را می گیرد و حتی موجب مسمومیت و مرگ انسان ها خواهد شد.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل تولید گاز منوکسیدکربن در منازل مسکونی پس از روشن کردن بخاریها؛ انسداد مجرای دودکش ها بدلیل لانه گذاری پرندگان در فصول گرم سال است، تاکید داشت: یکی از شایع ترین موارد انسداد لوله های بخاری لانه گذاری پرندگان است که پاک سازی آن به راحتی نادیده گرفته می شود و یا حتی در بسیاری از هشدارهای ایمنی تذکر داده نمی شود.

رییس سازمان آتش نشانی رشت در پایان گفت: از تمامی شهروندان خواستاریم قبل از روشن کردن بخاری ها نسبت به رفع نواقص تجهیزات گرمایشی همچون بخاری ها، شومینه و… اقدام کرده تا بواسطه بی توجهی شاهد آسیب ها و یا مرگ خاموش شهروندان نباشیم.

Share