بازرس‌‌کل گیلان تأکید کرد:

منشا تمام فسادها ریشه سیاسی دارد | مدیران بی‌دانش عرصه را برای فعالیت نخبگان تنگ می‌کنند

احمد آقایی، بازرس‌کل استان گیلان با بیان اینکه اکثر فسادها منشا و ریشه سیاسی دارند، افزود: نقش سیاست در کنترل و اشاعه فساد در جامعه پررنگ است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، احمد آقایی، بازرس‌کل استان گیلان با تاکید بر لزوم به کارگیری مدیران خردمند در رأس امور گفت: منشا تمام فسادها ریشه سیاسی دارد.

وی که در نشست هم‌اندیشی اساتید و نخبگان علمی گیلان در رشت حضور داشت، اظهار کرد: فرهنگیان و معلمین نقش بسزایی در جهت‌دهی و تعالی بخشی جامعه دارند.

بازرس‌کل استان گیلان با تاکید بر لزوم عدالت گستری در بخش‌های مختلف جامعه بیان کرد: فرهنگ عدالت باید در جامعه اسلامی نهادینه‌سازی شود.

آقایی، خردمندی و دانش محوری را راه و رمز موفقیت برشمرد و اضافه کرد: جامعه توسعه‌مند و موفق نیازمند مدیران خردمند و دانش‌پژوه است.

وی با تاکید بر لزوم بکارگیری مدیران خردمند در رأس امور و لایه‌های مهم مدیریتی افزود: مدیران بی‌‎دانش عرصه را برای فعالیت نخبگان تنگ می‌کنند؛ چرا که هیچ اعتقادی به کار نخبگانی ندارند.

بازرس کل استان گیلان با بیان اینکه فساد یک پدیده پیچیده است، گفت: راه مبارزه با فساد بسیار سخت، دشوار و هزینه بر است و تحقق این امر نیازمند الزامات و بایستگی‌هایی است.

به گفته وی ایستادگی و مبارزه با فساد قربانی می‌گیرد و خود مبارزه‌گر، قطعاً اولین قربانی خواهد بود.

آقایی با تاکید بر لزوم نهادینه‌سازی فرهنگ مبارزه با فساد اضافه کرد: نباید اجازه دهیم که فساد در سرفصل‌های مختلف جامعه به فرهنگ تبدیل شود.

وی با بیان اینکه اکثر فسادها منشا و ریشه سیاسی دارند، افزود: نقش سیاست در کنترل و اشاعه فساد در جامعه پررنگ است.

بازرس کل استان گیلان با اشاره به پول‌پاشی‌های برخی افراد در ایام انتخابات به نفع کاندیدای خاص بیان کرد: رانت‌های سیاسی و انتخاباتی دایره فساد را در بخش‌های مختلف گسترش می‌دهد.

Share