مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان:

مرکز نگهداشت و مدیریت دارایی‌های فیزیکی در سطح شرکت راه اندازی خواهد شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان از نوسازی و مکانیزه شدن فرآیندهای این شرکت بهمراه صرفه جویی در وقت و هزینه با راه اندازی مرکز نگهداشت و مدیریت دارایی‌های فیزیکی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مسعود صادقی خمامی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان از نوسازی و مکانیزه شدن فرآیندهای این شرکت بهمراه صرفه جویی در وقت و هزینه با راه اندازی مرکز نگهداشت و مدیریت دارایی‌های فیزیکی در آینده نزدیک خبر داد.

صادقی خاطرنشان کرد: دارایی‌های فیزیکی شامل کلیه ماشین‌آلات، ساختمان‌ها و زیرساخت‌هایی است که با سرمایه‌گذاری در چرخه ارائه خدمات یا کالا استفاده می‌شوند و درصورت‌عدم انجام اقدامات لازم و متناسب به تدریج مستهلک می‌شوند.

وی اظهار داشت: افزایش در دسترس بودن و قابلیت اطمینان دارایی، کاهش زمان خرابی و هزینه‌های تعمیر، بهبود ایمنی و انطباق، افزایش بهره‌وری و مقرون به صرفه بودن، افزایش عمر و بهبود پایداری دارایی، مدیریت ریسک و تصمیم‌گیری بهتر از جمله مزایای پیاده‌سازی مدیریت دارایی فیزیکی در یک سازمان است.

مدیرعامل توزیع برق گیلان همچنین افزود: مدیریت نگهداری و تعمیرات، فرآیند حفظ دارایی‌ها و منابع یک شرکت در عین کنترل زمان و هزینه‌ها، و حصول اطمینان از حداکثر بهره‌وری فرآیند تولید است.

صادقی گفت: به منظور بسط مفهوم مدیریت دارایی فیزیکی در فرهنگ سازمانی و استفاده حداکثری از تجهیزات و زیرساخت‌های این شرکت، مرکز مکانیکی مدیریت نگهداشت در شرکت توزیع برق گیلان در دست راه اندازی است و تا آذر سال جاری به بهره داری خواهد رسید.

وی تاکید کرد: از جمله اقدامات جدید قابل انجام در این مرکز استفاده از سیستم تحلیل علل ریشه‌ای (Root Causes Analysis-RCA) است که یک تکنیک تحلیلی با نگاه به روند وقوع رویدادهای نامطلوب، حوادث و خرابی‌ها در گذشته، به بهبود روند آینده و جلوگیری از تکرار مجدد رویدادهای نامطلوب می‌باشد.

مدیرعامل توزیع برق گیلان گفت: این شرکت از بدو تاسیس تا کنون با توجه به نوع خدمات‌رسانی و زیرساخت‌ها و برخی عوامل از جمله نوع آب و هوای استان، بلایای طبیعی و… با بحران‌های متعددی مواجه شده که پیاده‌سازی صحیح و علمی مراحل RCA از جمله آماده‌سازی و تعریف مسئله، آنالیز علت و معلولی، شناسایی راه‌حل‌های مؤثر، پیاده‌سازی و پیگیری راه‌حل؛ می‌تواند به پایداری شبکه‌های توزیع برق استان و فرآیند خدمت‌رسانی کمک قابل توجه‌ای داشته باشد.

وی تاکید کرد: هدف اصلی شرکت توزیع برق گیلان در مرحله فعلی گذر از فرآیندهای سنتی در ارائه خدمت و به روزرسانی نحوه انجام کارها به ویژه در حوزه احداث و نگهداری شبکه‌های توزیع برق است.

صادقی در خاتمه بیان کرد: مرکز نگهداشت و مدیریت دارایی‌های فیزیکی شرکت توزیع برق گیلان در ساختمان مدیریت توزیع برق شهرستان رشت واقع در جنب تقاطع غیر همسطح نیایش (میدان سابق گاز) در حال احداث می‌باشد.

Share