در کمتر از ۱۲ساعت؛

مرد طلاساز از دست گروگانگیران ۶۰میلیاردی آزاد شد | درخواست یک میلیون ارز دیجتیال تتر

نقشه آدم‌ربایان که با گروگان گرفتن مردی در قرچک ورامین قصد اخاذی ۶۰میلیارد تومانی از خانواده‌اش را داشتند، فقط ۱۲ساعت دوام آورد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از همشهری، شامگاه پنجشنبه گذشته زمانی که مرد طلاسازی در باغ شخصی‌اش در حوالی شهرستان قرچک در ورامین حضور داشت، ۴مرد که با کلاه چشمی، صورتشان را پوشانده و چیزی شبیه اسلحه در دست داشتند، وارد باغ شدند. آن‌ها که از قبل مرد طلاساز را شناسایی کرده و از وضعیت مالی او خبر داشتند، چندین روز وی را زیرنظر گرفته و در نهایت وقتی او به تنهایی به باغ شخصی‌اش رفته بود، تصمیم گرفته بودند نقشه خود را عملی کنند. مردان نقابدار پس از غافلگیر کردن طعمه‌شان، دست و پای او را بستند و با انتقال وی به یک خودرو، از باغ خارج شدند.

ساعاتی از ربوده شدن مرد طلاساز می‌گذشت و خانواده‌اش که می‌دیدند وی جواب تماس آن‌ها را نمی‌دهد، رفته‌رفته نگران او شده بودند. در این هنگام بود که آدم‌ربایان با خانواده این مرد تماس گرفتند و آن‌ها را تهدید کردند که اگر تن به خواسته‌شان ندهند، گروگان خود را به قتل خواهند رساند.

چیزی که آدم‌ربایان در قبال آزادی گروگان خود می‌خواستند، یک میلیون ارز دیجتیال تتر بود؛ یعنی حدود ۶۰میلیارد تومان پول نقد. آن‌ها خانواده گروگان خود را تهدید کردند که اگر ظرف ۲۴ساعت این مبلغ را تهیه نکنند یا اینکه ماجرا را به پلیس خبر دهند، گروگان خود را خواهند کشت.

تهیه ۶۰میلیارد تومان ارز دیجیتال برای خانواده مرد طلاساز، کار آسانی نبود. از سوی دیگر احتمال داشت که آدم‌ربایان پس از رسیدن به خواسته خود، گروگان را به قتل برسانند. در این شرایط بود که آن‌ها تصمیم گرفتند از پلیس کمک بخواهند و به این ترتیب بود که کارآگاهان پلیس آگاهی شرق استان تهران در جریان این گروگانگیری قرار گرفتند. سردار دلاور القاصی‌مهر، فرمانده انتظامی شرق استان تهران با بیان این خبر گفت: مأموران پلیس پس از اطلاع از حادثه با حضور در باغ مرد طلاساز و با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی‌های تخصصی در کمتر از ۱۲ساعت موفق به شناسایی مخفیگاه آدم‌ربایان در تهران شدند.

وی ادامه داد: تحقیقات نشان می‌داد که گروگانگیران، مرد طلاساز را به خانه‌ای در پایتخت منتقل کرده و در آنجا زندانی کرده‌اند. به این ترتیب تیم‌های عملیاتی راهی آنجا شدند و در یک عملیات ضربتی ۲نفر از گروگانگیران را دستگیر و مرد گروگان را بدون اینکه آسیبی به وی وارد شده باشد، آزاد کردند. به گفته فرمانده انتظامی شرق استان تهران، تحقیقات برای دستگیری متهمان فراری این پرونده ادامه دارد.

Share