قتل پدر به خاطر مخالفت با آشغال جمع کردن

مرد سالخورده‌ای قبل از قتل در تماس با ماموران پلیس کمک خواسته و ماموران زمانی به محل رسیدند که به دست پسر ۳۵ ساله خود کشته شده بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از سایت جنایی، مرد ۷۵ ساله‌ای ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه چهارشنبه گذشته با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفت و گفت: پسر ۳۵ ساله‌ام مشکلات روحی دارد و مدتی است ضایعات و زباله‌های دور ریختنی را که مردم در کوچه گذاشته‌اند پیدا می‌کند و به خانه می‌آورد و همه آنها را در اتاقش انبار می‌کند. هر کاری کرده‌ام دست از این کار برنمی‌دارد، کمکم کنید. بیایید او را بازداشت کنید تا بتوانم این وسایل را بیرون بریزیم.

در پی این تماس ماموران کلانتری ۱۱۸ ستارخان در جریان قرار گرفتند و گروهی از ماموران راهی آنجا شدند. زمانی که ماموران به آدرس مورد نظر که خانه‌ای در طبقه دوم آپارتمانی بود رسیدند، به محض ورود همسایه گفتند صدای دعوا و درگیری و فریادهای مرد همسایه را در حالی شنیده‌اند که کمک میخواسته است. اما جرات نکرده‌اند در واحد را بزنند و در عین حال هم می‌ترسند پسر جوان بلایی سر پدرش آورده باشد. در پی این اظهارات ماموران قفل در را شکستند و وارد خانه شدند و مرد سالخورده را خون آلود و در چند قدمی مبل اتاق نشیمن دیدند، با معاینه اولیه و گرفتن ضربان نبض او متوجه شدند او جان خود را از دست داده است. این در حالی بود که پسرش کمی آن طرف‌تر گریه می‌کرد و چاقوی خونی هم در دستش بود. پسر جوان با دیدن ماموران وحشت‌زده شده و چاقو را انداخت، ماموران کلانتری هم بلافاصله او را بازداشت کردند. پس از آن ماموران کلانتری بازپرس کشیک قتل پایتخت را در جریان قرار دادند و در بررسی اولیه دیدند پسر بازداشت شده وسایل دور ریختنی و ضایعات و آشغال را اتاقش جمع کرده و حتی موتورسیکلت خودش را هم به اتاقش آورده است. در همین بین زن جوانی پس از ورود به محل قتل گفت: خواهر متهم است که ازدواج کرده است.

به این ترتیب تحقیق از او آغاز شد و گفت: برادرم بعد از فوت مادرمان افسرده شده بود و حالش بد بود، از همان موقع تحت درمان قرار داشت، اما فکر نمی‌کرم یک روز پدرمان به قتل برساند.

در ادامه نیز پسر ۳۵ ساله که به اتهام قتل پدرش در بازداشت بود پس از حضور بازپرس محسن اختیاری مورد بازجویی قرار گرفت و گفت: ۲۰ ساله بودم که مادرم فوت شد، من که به مادرم وابسته بودم، ضربه روحی بدی بابت مرگ مادرمان خوردم، اوضاعم به هم ریخت و افسردگی شدید گرفتم اما در این مدت دارو درمان را ادامه دادم. حتی چند مرتبه هم بیمارستان بستری شدم. از یکسال پیش روند زندگی‌ام عوض شد و زباله و ضایعات دور ریختنی جمع می‌کردم و به خانه می آوردم، این کار عادتم شده بود و سر همین موضوع با خواهر و پدرم دعوا داشتم.

این متهم در مورد ساعات پایانی زندگی پدرش هم گفت: موتورم را آوردم وسط نشیمن گذاشتم پدرم دعوا کرد که دست از این کارها بردار، عصر هم به پلیس زنگ زد که بیایند، بازداشتم کنند و وسایلم را دور بریزند. قبل از رسیدن ماموران من با پدرم روی مبل نشسته بودیم که دعوایمان شد، عصبانی شدم کنترلم را از دست دادم، چون قرص‌های اعصابم را نخورده بودم، آن موقع بود که به آشپزخانه رفتم و چاقویی برداشتم و بعد هم چند ضربه به پدرم زدم که روی مبل نشسته بود زدم و وقتی روی زمین افتاد ضربه‌های بعدی را زدم. الان هم پشیمان هستم.

همزمان با این اعترافات کارشناسان پزشکی قانونی به بازپرس محسن اختیاری از شعبه اول دادسرای امور جنایی که در آن زمان مسولیت کشیک قتل را برعهده داشت اعلام کردن معاینات اولیه حکایت از آن دارد که مرد ۷۵ ساله احتمالا بر اثر ۹ ضربه‌ای که به او زده شده است جان خود را از دست داده. در پایان تحقیقات در محل هم بازپرس اختیاری دستور داد جسد به پزشکی قانونی منتقل شود. متهم هم برای تحقیقات دقیق‌تر در اختیار ماموران اداره دهم قرار گرفت و همچنین او قرار است از سوی متخصصان پزشکی قانونی نیز مورد بررسی قرار گیرد تا سلامت روانی‌اش مورد سنجش قرار گیرد.

Share