مدیرعامل توزیع برق گیلان در دیدار با مجمع نمایندگان:

فرسودگی شبکه‌ها و تاسیسات بزرگترین چالش شرکت توزیع برق گیلان است

مدیرعامل توزیع برق گیلان طی نشستی با مجمع نمایندگان استان به بررسی چالش‌ها، فرصت‌های موجود و تشریح اقدامات انجام شده از ابتدای سال و همچنین برنامه‌های در دست اقدام این شرکت پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مسعود صادقی خمامی در نشست با مجمع نمایندگان استان گیلان که با هدف ارتقاء همکاری‌ها و هماهنگی‌های لازم برای بهبود خدمات برق‌رسانی به مشترکین برگزار شد بیان داشت: نگاه تخصصی، برنامه ریزی مدون و دانش محوری رویکرد اصلی توزیع برق گیلان می‌باشد و تلاش داریم معضلات موجود در فرآیند خدمت‌رسانی به حداقل برسانیم.

وی افزود: فرسودگی شبکه‌ها و تاسیسات این شرکت در کل استان، بزرگترین چالش پیش روی شرکت توزیع برق گیلان است و همت گماشته‌ایم تا در کمترین زمان ممکن و به بهترین شیوه این معضل را برطرف کنیم.

مدیرعامل توزیع برق گیلان از این شرکت بعنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های خدمات رسان کشور یاد کرد و اضافه کرد: شرایط آب و هوایی، پراکندگی بالای شبکه در اقصی نقاط استان، بحران‌های جوی شدید بهمراه ضریب تخریب بالای تاسیسات، درهم تنیدگی شبکه‌های فشار ضعیف با توجه به نوع شهرسازی، افزایش جمعیت و افزایش مصرف برق باتوجه هجوم مسافران و دارندگان محل اسکان در استان، در کنار بدهی بالای مشترکان در قالب بهای برق مصرفی و… ازجمله دیگر چالش‌های پیش رو برای خدمت‌رسانی است.

صادقی به بخشی از اقدامات توزیع برق گیلان اشاره کرد و تصریح کرد: جایگزینی بیش از ۶۰۰ کیلومتر شبکه فرسوده سیمی با کابل خودنگهدار، بهره برداری از ۱۸ فیدر فشار متوسط، کاهش چشمگیر مدت زمان واگذاری انشعاب، تست و کنترل لوازم اندازه گیری بیش از ۲۶۰ هزار مشترک، نصب قریب به ۸ هزار ۷۰۰ عدد کنتور هوشمند، نوسازی ناوگان و تجهیزات خودرویی شرکت، راه اندازی اتاق پایش مصرف برق استان بمنظور کنترل وضعیت مصرف انرژی برق، نصب و راه اندازی ۴۷ دستگاه کلید فشار متوسط در سطح استان، ارتقاء ۳۰ رتبه‌ای توزیع برق گیلان در اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف و دریافت و تخصیص ۱۰۰ درصد اعتبارات ممکن از محل طرح عوارض برق روستایی از جمله اقدامات شاخص توزیع برق گیلان از ابتدای سال تاکنون بوده است.

وی ضمن تشکر از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی بجهت همراهی با برنامه‌های توزیع برق گیلان تاکید کرد: مشکلات زیرساختی صنعت برق استان از جمله فرسودگی شبکه‌ها و تاسیسات با مشارکت مجمع نمایندگان استان به ویژه در مبحث جذب اعتبارات؛ سریع‌تر برطرف خواهد شد.

همچنین در این نشست مهرداد گودرزوند چگینی رییس مجمع نمایندگان گیلان بهمراه سایر نمایندگان حاضر در این نشست به بیان دغدغه‌ها و مشکلات حوزه برق‌رسانی در مناطق مختلف پرداختند و بر لزوم توجه ویژه به مناطق محروم تأکید کردند.

گفتنی است این نشست فرصتی مناسب برای تبادل نظر و همفکری میان مسئولان شرکت توزیع نیروی برق و نمایندگان مردم بود تا بتوانند با همکاری یکدیگر، خدمات بهتری را به مشترکین ارائه دهند.

Share