محیط زیست: تا چند روز آینده بخشی از این پل چوبی ترمیم خواهد شد

فاز اول بازسازی پل چوبی تخریب شده جوکندان تالش آغاز شد

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست تالش اظهار داشت: با مساعدت مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان فاز اول ترمیم و بازسازی پل چوبی جوکندان تالش آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدرضا سلامی ریک با اشاره به ترمیم و بازسازی پل چوبی جوکندان در شهرستان تالش، اظهار کرد: عملیات بازسازی پل چوبی تخریب شده جوکندان آغاز شده و ان‌شاءلله تا چند روز آینده بخشی از این پل چوبی ترمیم خواهد شد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست تالش افزود: شرایط آب و هوایی، رطوبت بالا وعدم بهره‌برداری مناسب توسط تعدادی از گردشگران و جوامع محلی از عمده عوامل آسیب و تخریب پل چوبی جوکندان بود، که امیدواریم با ترمیم و بازسازی این پل، زمینه بهره برداری خردمندانه از این طرح مجددا آغاز گردد.

وی گفت: سایت پرنده نگری و مرکز بازدیدکنندگان تالاب جوکندان تالش به منظور ارتقای فرهنگ زیست محیطی و ارائه آموزش به دانش‌آموزان و جوامع محلی برای حفاظت مشارکتی از محیط زیست، احداث گردیده و در این مجموعه کارشناسان محیط زیست، آگاهی بخشی لازم را به نوجوانان و مردم در خصوص اهمیت اکوسیستم‌های تالابی وتنوع زیستی منطقه آموزش خواهند داد.

سلامی در پایان اظهار داشت: از عموم مردم شریف شهرستان تقاضا داریم به دلیل اینکه بخشی از پل چوبی کماکان نیازمند بازسازی است، تا تکمیل کامل آن از حضور در محل سایت خودداری نمایند.

Share