مدیر پروژه VAR در فوتبال ایران:

رونمایی از گل‌لاین در دربی ۱۰۴

مدیر پروژه VAR در فوتبال ایران گفت: امروز و برای دربی ۱۰۴ یکی از بهترین سیستم‌های کمک داور ویدیویی را که تا به امروز در ایران استفاده شده است، به کار گرفتیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محسن حکیم مدیر پروژه VAR درباره استفاده از کمک داور ویدیویی در دربی ۱۰۴ اظهار داشت: امروز VAR ما یکی از بهترین سیستم‌هایی است که تا به امروز در ایران استفاده خواهد شد. ۹ دوربین از صداوسیما و شش دوربین از یک شرکت خصوصی گرفته‌ایم. دو دوربین برای گل‌لاین و سه دوربین در میانه زمین و هر دو نیمه زمین برای محوطه جریمه‌ها داریم. ما امیدواریم امروز روز خوب داوران باشد.

وی ادامه داد: در بحث VAR هر چقدر جلوتر برویم، سیستم هم از نظر فنی، هم عملکرد داوران و هم نمایش در صداوسیما بهتر می‌شود. امیدوارم امروز تصمیمات VAR طولانی نشود. وقتی زاویه خوبی داشته باشید بهتر تصمیم می‌گیرید. تعداد کم دوربین در این مسئله تأثیرگذار است. قبلاً یک دوربین ریورس داشتیم، اما امروز دو دوربین دیگر اضافه کرده‌ایم.

مدیر پروژه VAR در فوتبال ایران راجع به اینکه این شرایط چه زمانی در سایر بازی‌ها اتفاق می‌افتد و می‌توانیم با ۱۵ دوربین بازی‌های دیگر را هم برگزار کنیم، تصریح کرد: این موضوع به تیم‌ها بستگی دارد. امروز ما می‌بینیم که استقلال به‌عنوان میزبان بازی همکاری کرد و شش دوربین دیگر مستقر شد.

حکیم افزود: ‌ما نباید به صداوسیما فشار بیاوریم، آنها تا یک جایی می‌توانند کمک کنند. ما دو تصویر به صداوسیما می‌دهیم و کارگردان تلویزیونی اگر بخواهد می‌تواند تصاویر اتاق VAR و خروجی سیستم را نشان بدهد.

Share