دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیاهکل خبر داد؛

رفع کلیه نقاط تاریک و جرم خیز شهرستان سیاهکل برای پیشگیری از سرقت

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیاهکل گفت: طی هماهنگی های لازم با شبکه توزیع برق استان و همین طور اداره برق شهرستان، نسبت به رفع کلیه نقاط تاریک و جرم خیز شهرستان اقدام گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، قوام تیمورنژاد، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیاهکل اظهار کرد: نظر به اینکه طبق بررسی های بعمل آمده در این شهرستان بسیاری از سرقت‌های خیابانی در تاریکی و کوچه‌های خلوت به وقوع می‌پیوندد از اینرو وزارت نیرو و اداره برق شهرستان ملزم به ایجاد روشنایی و استانداردسازی معابر می باشند.

وی افزود: بر همین مبنا طی هماهنگی های لازم با شبکه توزیع برق استان و همین طور اداره برق شهرستان، نسبت به رفع کلیه نقاط تاریک و جرم خیز شهرستان اقدام شد.

تیمورنژاد ضمن اشاره به تکالیف ذاتی پیشگیری از وقوع جرم افزود: سرقت و جرایم علیه اموال حاکمیتی و اشخاص یکی از پرتکرار ترین اتهامات واصل به محاکم قضایی و همین طور یکی از جرایم اولویتی شهرستان سیاهکل طی ۱۰ سال اخیر محسوب می‌شود.

دادستان سیاهکل عنوان کرد: از اینرو، در راستای پیشگیری و مقابله با مصادیق آن، ضروریست تا کلیه نهادهای حاکمیتی، تشکل‌های مدنی و گروه‌های مردمی در پرتو یک سیاست منسجم دراین‌راستا همگام شوند. چرا که اساساً مصادیق وقوع سرقت نه تنها ساختارهای اعتماد اجتماعی و آسایش شهروندان را متاثر می سازد بلکه منجر به مخدوش شدن تصویر عمومی شهرستان و گسترش ناامنی و تهدید امنیت روانی ساکنین منطقه نیز در بلندمدت خواهد شد.

Share