رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان:

دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه حل مسئله است | مشکلات آبگرفتگی معابر شهری خمام برطرف می شود

ملکی چوبری با اشاره به بوجود آمدن تحول در امور پژوهشی دانشگاه، تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه حل مسئله است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در اولین گردهمایی سراسری کلینیک‌های گیاه پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی کشور ضمن اعلام بوجود آمدن تحول در امور پژوهشی دانشگاه به مشارکت در حل مشکلات آبگرفتگی معابر شهری خمام نیز اشاره کرد.

مجتبی ملکی چوبری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، در اولین گردهمایی کلینیک‌های گیاهپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور که با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان آزمایشگاههای واحد‌های دانشگاهی سراسر کشور به میزبانی واحد رشت برگزار شد، ضمن درود به ارواح پاک شهدا و مقام معظم رهبری و خیر مقدم به میهمانان و حاضران خیر مقدم، گفت: یکی از ویژگی‌های استان نخبه‌پرور گیلان آن است که زادگاه آیت الله بهجت و محل حضور ۸۰۰۰ شهید و سردار و امیران دفاع مقدس چون سردار حق بین و املاکی و خوش سیرت و دیگر سرداران گلگون کفن دفاع مقدس است.

وی با اشاره به نقش دانشگاه آزاد اسلامی در جامعه، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان معرفی می‌شود که از سال ۶۱ با یک میلیون تومان کمک امام خمینی (ره) آغاز به کار کرده و اکنون به یک شجره طیبه تبدیل شده است و در حال حاضر با توجه به دغدغه‌های رهبری در زمینه آموزش عالی کشور که شامل گسترش فضای انقلابی، حفظ کیان دانشگاه و ارتقای علم و دانش است.

ملکی چوبری با برشمردن ظرفیت‌های بالقوه دانشگاه آزاد اسلامی گیلان، ادامه داد: گیلان به عنوان استانی با ظرفیت‌های فراوان از جمله گمرک، شیلات و مناطق آزاد تجاری معرفی می‌شود و باید از این پتانسیل‌ها در جهت حل مشکلات و تحقق به جهش تولید در استان استفاده بهینه کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با تاکید بر ظرفیت‌های نهفته این دانشگاه در استان، تشریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با تکیه بر ظرفیت‌های نهفته در استان توانست بزرگ‌ترین قرارداد برون دانشگاهی تاریخ دانشگاه آزاد اسلامی به مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان بین دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و شهرداری خمام منعقد کند که با انعقاد این قرارداد، به حل مشکلات آبگرفتگی معابر شهری این شهرکمک خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به بوجود آمدن تحول در امور پژوهشی دانشگاه، تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه حل مسئله است و با توجه به تغییر رویکرد پژوهش‌های دانشگاه آزاد اسلامی و تبدیل آن از پژوهش‌های تکلیفی به پژوهش‌های کاربردی و حل مسائل، باید با همکاری هم و شبکه‌ای عمل کردن در بین استان‌ها، اقدام کرد.

ملکی چوبری تصریح کرد: تجربیات موفق کسب شده در کلینیک گیاه پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و دیگر پروژه‌ها استان گیلان نشان‌دهنده توانمندی دانشگاه در حل مسائل و مشکلات محلی استان است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان خواستار بهره برداری مدیران و اعضای هیات علمی از پتانسیل موجود در دانشگاه شد و بیان داشت: مدیران و اعضای هیات علمی باید با تلاش مستمر و امید رسیدن به قله‌های علمی و صنعتی، پایدار باشند و در راستای رشد و توسعه دانشگاه گام ‌های استواربرداشت.

Share