مدیرکل بنیاد مسکن گیلان خبر داد

تخصیص اراضی به اهالی روستای خسارت دیده امامزاده ابراهیم

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان، عدم تثبیت مالکیت و نداشتن قرارداد واگذاری را یکی از دغدغه های اهالی روستای امامزاده ابراهیم شفت دانست و تاکید کرد: در راستای کمک به اهالی پس از حادثه آتش سوزی، توانستیم واگذاری اراضی را با ۹۰ درصد تخصیص انجام دهیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حامد دائمی، مدیرکل بنیاد مسکن گیلان در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت ارزیابی واحدهای آسیب دیده در آتش سوزی اردیبهشت ماه سال جاری در روستای امامزاده ابراهیم شهرستان شفت، اظهار کرد: اداره کل بنیاد مسکن استان گیلان از همان روز نخست حادثه اقدام به ارزیابی اولیه از کلیه واحدها کرد که طی یک هفته به اتمام رسید.

وی با بیان اینکه طبق درخواست اهالی، آواربرداری از واحدهای خسارت دیده را پس از نقشه برداری پلاک به پلاک انجام دادیم، گفت: همه امکانات لجستیکی بنیاد مسکن استان را پای کار آوردیم و با حضور کارشناسان متخصص، کار آواربرداری کلیه بلوک های حادثه دیده را طی چهار ماه انجام دادیم.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان از تصویب و اجرای طرح تفکیک متناسب با نیاز روستا در کمیته تصویب طرح هادی خبر داد و بیان کرد: مرجع صدور پروانه ساخت و ساز در روستا، دهیاری است و لذا به محض اخذ پروانه توسط هر متقاضی، آمادگی پرداخت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی مقاوم سازی را داریم.

دائمی تسهیلات مذکور را با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله دانست و اضافه کرد: متقاضیان پس از اخذ پروانه ساختمانی به بانک های عامل معرفی می شوند.

وی عدم تثبیت مالکیت و نداشتن قرارداد واگذاری را یکی از دغدغه های اهالی روستای امامزاده ابراهیم شفت دانست و تاکید کرد: بخشی از اراضی روستا تصرفی بود و لذا در راستای کمک به اهالی، توانستیم واگذاری اراضی را با ۹۰ درصد تخصیص انجام دهیم.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با بیان اینکه حادثه مذکور در وسعت ۲.۲ هکتار و شامل ۱۰۶ بلوک بوده است، متذکر شد: ۱۰۱ بلوک تخریبی و پنج بلوک تعمیری هستند.

دائمی این ۱۰۶ بلوک را شامل ۲۸۹ واحد مسکونی و ۱۰۵ واحد تجاری دانست و گفت: ۲۶۴ واحد احداثی مسکونی و ۲۵ واحد تعمیری مسکونی و ۹۷ واحد احداثی تجاری و هشت واحد تعمیری تجاری داریم.

Share